اخبار بازی

دلیل حذف Driveclub از فروشگاه سونی مشخص شد

دلیل حذف Driveclub از فروشگاه سونی مشخص شد

وی جی مگ: در روزهای گذشته بود که به اطلاع‌تان رساندیم کمپانی سونی تصمیم گرفته تمامی محتویات بازی Driveclub را از استور خود حذف کرده و سرورهای آن را نیز در مارچ 2020 تعطیل کند. اکنون به گفته کارگردان سابق بازی، حذف Driveclub از فروشگاه سونی امری رایج و استاندارد بوده و برای اکثر بازی‌های ریسینگ در این صنعت اتفاق می‌افتد.

به گزارش وی جی مگ، پائول راستچینسکی که پیش از پیوستن به Slightly Mad Studios، وظیفه ساخت بازی Onrush در کمپانی Codemasters هم برعهده داشت در توییتر توضیح داد «بخواهم به طور واضح و شفاف بگویم به مانند بسیاری از بازی‌های ریسینگ، دلیل حذف Driveclub از فروشگاه سونی به مسائل حق امتیاز و لایسنس مربوط می‌شود. این یک رویکرد استاندارد در این صنعت محسوب می‌شود. قرارداد بازی 5 ساله بوده است. بنابراین تا پیش از حذف، آن را خریداری کنید.» هم‌چنین راستچینسکی اظهار کرد به دلایل هزینه‌های موجود، تمدید و گسترش لایسنس‌ها امری ساده به شمار نمی‌رود.

«قراردادها در بازی‌ها و سازنده‌های و تولیدکننده‌های مختلف متفاوت محسوب می‌شود. تمدید و افزایش مدت زمان این قراردادها امکان‌پذیر است اما به دلیل وجود هزینه‌ها، لایسنس‌ اتومبیل‌ها امری آسان و راحت به شمار نمی‌رود.» راستچینسکی در انتهای صحبت‌های خود گفت تعطیلی و خاموشی سرورها موضوعی متفاوت است. «فروش آیتم امری است که پس از اتمام دوره قرارداد، محدود می‌شود. در مقابل سرورها امری هستند که تنها به مسائل تجاری مرتبط می‌شوند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شش − 1 =