اخبار بازی

سازندگان Deus Ex در گذشته روی Final Fantasy کار کرده‌اند

سازندگان Deus Ex در گذشته روی Final Fantasy کار کرده‌اند

وی جی مگ: ویدئویی به تازگی از چنل یوتیوب Super Bunnyhop متعلق به خبرنگاری به نام George Weirdman پخش شده مدعی شده که استودیو Eidos Montreal، سازندگان Deus Ex در گذشته روی Final Fantasy کار کرده‌اند.

به گزارش وی جی مگ، براساس گفته‌های Weirdman، به دنبال عرضه عنوان تحسین شده Deus Ex: Human Revolution در سال 2011، یکی از تهیه‌کنندگان این استودیو طرحی مرتبط به یک بازی نقش‌آفرینی جدید که الهامات زیادی از Final Fantasy دریافت کرده بود ارائه داد. پس از آن که شرکت Square Enix از آن استقبال کرد، این طرح به یک پروژه Final Fantasy تبدیل شد.

به دنبال عرضه Final Fantasy 13 و نمرات متوسط آن و لانچ ضعیف Final Fantasy 14، صحبت در میان اعضای داخلی استودیو‌های زیرمجموعه این ناشر ژاپنی درباره این که این پروژه جدید به یک عنوان اصلی در سری Final Fantasy تبدیل شود با شک و تردید همراه شد. باید به این موضوع نیز توجه می‌شد که این پروژه اولین بازی از سری Final Fantasy است که توسط یک سازنده غربی توسعه می‌یابد. پروژه‌ای که با اسم رمز Project W شناخته می‌شد.

در سال 2012 بود که ایده و طرح کلی بازی برای مدیران Square Enix و کارگردانان اسبق سری Final Fantasy شرح داده شد. ایده مطرح شده برای Project W به یک بازی علمی تخیلی محتوی طراحی بصری مشابه فراکتال‌ها اشاره داشت. بازی داستان سفر قهرمانی را روایت می‌کرد که بین کهکشان‌ها به دنبال معشوقه خود به نام Nova بود. در این میان از یک ضلع سوم عشق که مزدوری بوده نیز صحبت‌هایی شده بود.

شاید ایده کلی جالب بوده اما شرکت Square Enix با آن موافق نبوده و طرح بازی را نپذیرفت. به دنبال این اتفاق بازی به عنوان یک IP مستقل و تحت اسم رمز Project Nova به توسعه خود ادامه داد. سپس به دلیل این که بازی توسط هیچ ناشری از جمله سونی و مایکروسافت به دلیل وجود ریسک‌های احتمالی پذیرفته نشد پروسه ساخت بازی در سال 2013 کنسل شد.

پس از آن نیز شرکت Eidos Montreal به ساخت Thief و Deus Ex: Mankind Divided مشغول شد و در توسعه Rise of the Tomb Raider نیز همکاری داشت. هم‌اکنون نیز همان‌طور که در جریان هستید این استودیو مشغول تولید Shadow of the Tomb Raider بوده که تابستان امسال عرضه خواهد شد.

منبع: Comicbook.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده + نه =