اخبار بازی

شاید دو نسل دیگر شاهد حذف دیسک از کنسول‌ها باشیم

شاید دو نسل دیگر شاهد حذف دیسک از کنسول‌ها باشیم

وی جی مگ: صحبت‌های بسیاری پیرامون این مسئله شنیده می‌شود که تا چند سال آینده بازی‌های ویدئویی به واسطه دانلود و استریم به صورت کاملا دیجیتالی تبدیل خواهند شد. مخصوصا با توجه به این که روز به روز علاقه کمپانی‌ها به این موضوع نیز بیشتر می‌شود. در حقیقت طی تحقیقات صورت گرفته توسط تحلیل‌گران، امکان دارد تا 5 سال آینده فروش بازی‌ها کاملا دیجیتالی شده و شاید شاهد حذف دیسک از کنسول‌ها باشیم.

به گزارش وی جی مگ، به گفته موسسان استودیو Solar Sail Games، سازنده بازی Smoke and Sacrifice این موضوع دیر یا زود به حقیقت خواهد پیوست. Tancred Dyke-Wells و Neil Millstone در مصاحبه با GamingBolt اظهار کردند استفاده از دیسک از نظر تکنولوژیکی قدیمی شده و محبوبیت استفاده از سرویس‌های استریمی هم‌چون نت‌فلیکس و اسپاتیفای باعث شده تا سلیقه و انتظار مخاطبین برای استفاده از چنین رسانه‌هایی تغییر پیدا کند.

«سوالی که من دارم بدین شرح است که آیا این نسل خواهد بود که در آن شاهد حذف دیسک از کنسول‌ها بوده و فروش بازی‌ها به صورت کامل به فرم دیجیتال تغییر حالت خواهد داد و به سرویس‌های استریمی تبدیل می‌شود. اگر در این نسل این اتفاق رخ ندهد پس در نسل بعد به وقوع می‌پیوندد. استفاده از دیسک دیگر قدیمی شده و من فکر می‌کنم استریم کردن و استفاده از سرویس‌های اشتراکی به مانند PlayStation Now توجهات اصلی مصرف‌کنندگان را برای خرید و بازی به خود اختصاص داده است. دقیقا به همان صورتی که نت‌فلیکس برای فیلم و سریال و اسپاتیفای برای موسیقی عمل می‌کند. از طرف دیگر اینترنت بسیاری از مصرف‌کنندگان به قدری ایده‌آل نشده که توانایی انتقال حجم زیادی از اطلاعات را داشته باشد بنابراین شاید تا عملی شدن این موضوع هم‌چنان زمان باقی مانده باشد.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه − 3 =