اخبار بازی

شایعه: GTA 6 جز اولین بازی‌های PS5 خواهد بود

شایعه: GTA 6 جز اولین بازی‌های PS5 خواهد بود

وی جی مگ: در چند ماه گذشته شایعات در مورد نسخه جدید GTA تحت عنوان GTA 6 زیاد شده و اگرچه این خبر هنوز تایید نشده اما بسیاری معتقد هستند این بازی هم‌اکنون در حال ساخت است. حال حدس و گمان‌های جدید مدعی است ششمین نسخه از این سری محبوب جز اولین بازی‌های PS5 خواهد بود که معرفی و عرضه آن دو تا سه سال آینده انجام خواهد گرفت.

به گزارش وی جی مگ، براساس اطلاعات سایت Valuewalk، یکی از دلایلی که پشت این فرضیه‌ مطرح شده وجود دارد بدین شکل بوده که شرکت Rockstar تاکنون از عرضه عنوان GTA 6 برای کنسول‌های نسلی فعلی که شامل PS4 و XBOX ONE می‌شود حرفی نزده و سکوت کرده است. به علاوه با توجه به اینکه هم‌اکنون عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 برای کنسول‌های نسل فعلی در حال ساخت بوده و قرار است امسال عرضه شود به همین دلیل توسعه GTA 6 برای کنسول‌های نسل هشتم متوقف شده و زمان لازم برای فرآیند ساخت آن باعث می‌شود تا جز اولین بازی‌های PS5 در هنگام عرضه کنسول نسل نهم سونی باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود شدت مورد تایید قرار گرفتن این احتمال افزایش یابد استعفا Leslie Benzies رییس سابق استودیو Rockstar North است. براساس Kotaku، آقای Benzies و تیمش به واسطه اینکه بیشترین نقش را در توسعه سری Grand Theft Auto داشتند از اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و حال با استعفا Leslie Benzies و نبود وی در بخش رهبری تیم سازنده، سرعت فرآیند ساخت GTA 6 کاهش یافته است.

از طرفی دیگر باید به این مسئله نیز توجه کرد که GTA عنوانی است که با توجه به فاکتورهای محیط open-world آن، داستان و روایتی جامع و البته وجود مراحل متعدد، ساخت و توسعه آن به زمان زیادی نیازمند است. با توجه به تمامی این موارد واضح است دو یا سه سال دیگر باید برای ساخت بازی زمان صرف شود که باز هم نتیجه آن باعث می‌شود تا عرضه GTA 6 همزمان با عرضه PS5 باشد.

در گزارشی دیگر مطرح شده که نسخه جدید GTA قرار است از جهات زیادی با تغییرات و پیشرفت‌هایی همراه شود. نخست، ادعا شده که قرار است یک شخصیت مونث نیز به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی بازی اضافه شود. دوم شایعات مربوط به این موضوع بدین گونه است که این بازی به شهر Vice City باز خواهد گشت. هم‌چنین گزارشات حاکی از آن هستند سازندگان بازی در حال توسعه بخش GTA Online برای GTA 6 هستند که به پلیرها اجازه می‌دهد چندین و چند مرحله را به همراه دوستان خود تجربه کنند. از دیگر موارد مهم، بازگشت بخش Coop به گیم‌پلی بازی است البته بسیاری بر این عقیده هستند این مورد تمامی بخش‌های بازی را شامل نمی‌شود زیرا Rockstar پیش از این اظهار کرده بود GTA به صورت تک‌نفره بهترین تجربه را منتقل می‌کند.

منبع: 73buzz.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 − 6 =