اخبار بازی

صحبت‌های مایکروسافت در مورد بازی‌های انحصاری First Party

مایکروسافت تقریبا هیچگاه در تاریخ خود شاهد یک لاین آپ قوی از بازی‌های First Party انحصاری نبوده و در چند سال اخیر شاید این مشکل بیش از پیش خود را نشان داده است. البته در نسل گذشته آنها به جز Halo، Forza و Gears of War‌ آثاری مثل Fable، Banjo Kazooie، Perfect Dark، Blue Dragon، Project Gotham Racing و … را در اختیار داشتند که امروزه ساخت آنها متوقف شده است.

این روز‌ها با کم شدن بازی‌های انحصاری این پلتفرم مایکروسافت به سختی چند بازی انحصاری در سال عرضه می‌کند که تقریبا همه آنها نیز قابل پیش‌بینی هستند. در مصاحبه جدید Game Informer با Shannon Loftis مدیر انتشار بازی‌های مایکروسافت از او سوال شده که با کم رنگ شدن تاثیر بازی‌هایی مثل Gears of War و Halo‌آیا مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های جدید First Party دارد یا خیر؟

او در پاسخ اشاره کرده که مایکروسافت چند IP جدید را مد نظر دارد که مراحل ساخت آنها نسبت به نسل قبل متفاوت دنبال می‌شود. Loftis در ادامه گفت:« در نسل گذشته آثار بسیار بزرگی را داشتیم که با بودجه خوبی ساخته شده و مردم برای خرید آنها صف می‌کشیدند اما حالا مقدار زیادی محتوا از طریق پلتفرم‌های مختلف مثل Steam،‌ Playstation و Apple عرضه می‌شود که تصمیم گرفتن برای گیمر را بسیار سخت‌تر می‌کند. پس این روز‌ها بازی‌های بزرگ کار خود را بسیار کوچک شروع می‌کنند مثل بازی PUBG که مثال بارز این مسئله است. ما هم IPهای خوبی در این زمینه ارائه کردیم که شاید Quantum Break‌ بزرگترین نمونه آن باشد. همچنین با عرضه ReCore Definitive Edition به نوعی اعلام کردیم که اعتقاد زیادی به این بازی داریم.»

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 − چهار =