اخبار بازی

صحبت‌های کارگردان NieR Automata در مورد ادامه همکاری با استودیوی Platinum Games

صحبت‌های کارگردان NieR Automata در مورد ادامه همکاری با استودیوی Platinum Games

NieR: Automata یکی از سورپرایزهای سال 2017 بود و کارگردان آن هم یعنی آقای Yoko Taro همواره در مرکز مباحث مربوط به بازی قرار داشته است. اخیرا در مصاحبه با Game Informer، آقای Yoko Taro در مورد عکس‌العمل‌ش نسبت به موفقیت NieR: Automata و احتمال ادامه همکاری با استدیو PlatinumGames صحبت‌هایی ارائه کرده است.

در ابتدا او توضیح می‌دهد که چگونه بعد از منحل شدن استدیو Cavia که قسمت ابتدایی NieR را توسعه داده بودند، ساخت ادامه آن، NieR: Automata به واقعیت پیوست. « بعد از عرضه Drakengard 3، فکر می‌کنم همه افراد از بازی‌هایی که من ساخته بودم خسته شده بودند. من نیز دیگر تمایل به ساخت چنین عناوینی را نداشتم. ترجیح می‌دادم باقی عمر خود را به کوهستان رفته و به تنهایی سپری کنم. اما همان زمان بود که آقای Yosuke Saito که تا آن زمان مشغول ساخت Dragon Quest بود، تصمیم گرفت به من شانس مجددی به مانند NieR دهد.»

«مسلما چه از نظر من و چه از نظر طرفداران، NieR یک IP مرده به‌حساب می‌آمد. اما هنگامی که شنیدم آن‌ها درمورد ادامه آن صحبت می‌کنند و قرار است استدیو Platinum آن را تولید کند، بسیار هیجان‌زده شدم. در ابتدا فکر نمیکردم بازی بتواند موفق باشد. اما قطعا پتانسیل‌هایی برای آن وجود داشت. مخصوصا با توجه به عناوینی که استدیو PlatinumGames توسعه داده، آن‌ها برای ساخت بازی اکشنی با چنین مکانیک‌هایی، گزینه کاملا مناسبی به‌شمار می‌رفتند.»

یکی از موسسان استدیو PlatinumGames آقای Hideki Kamiya چند ماه پیش، در کامنتی اظهار کرده بود که ساخت NieR: Automata باعث نجات این استدیو شده و Yoko Taro در این مورد چنین می‌گوید: « من معتقدم افراد حاضر در این استدیو بسیار بااستعداد بوده و در کار خود بسیار منحصر به‌فرد محسوب می‌شوند. کارکنان بسیار پرشور و بامهارتی در آن جا هستند. ایده‌های خود را در مورد کاری که می‌خواهند انجام دهند و چگونه بازی‌های با کیفیتی توسعه دهند مطرح می‌کنند. افرادی نیز در راس این شرکت قرار دارند که تمام این امور را کنترل می‌کنند.

درمورد اظهارات آقای Kamiya، باید بگویم ایشان به ما خیلی محبت دارد و جایگاه ما را بالا می‌برد. من معتقد هستم ما باید از همه افراد جوان این استدیو قدردانی کنیم. این بازی فرصت خوبی برای آن‌ها بود تا نشان دهند چه توانایی‌هایی در خود دارند و باعث شد دو تا سه درجه ارتقا پیدا کنند. من از همه اعضای سازنده NieR: Automata بابت فعالیت و کار شجاعانه‌‌شان روی این بازی سپاس‌گزاری می‌کنم.»

در آخر هم او در مورد ادامه همکاری با این استدیو در آینده ابراز علاقه کرد البته که هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. « این‌گونه نیست که ما از حالا برای کاری برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم. من با اعضای تیم PlatinumGames صحبت‌های فراوانی انجام دادم و بسیار عالی می‌شود که بتوان در آینده نیز با آن‌ها همکاری کرد. من با تهیه‌کننده آن آقای Yosuke Saito هم صحبت کرده‌ام. اما مهم‌ترین مسئله این است که شرکت Square Enix پول لازم برای بازی را تامین کند. آن‌گاه هرچه که بخواهند برای آ‌ن‌ها انجام خواهم داد.»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 − 5 =