اخبار بازی

صدرنشینی PS4 و Far Cry 5 در بازار آمریکا

وی جی مگ: انتشار آمار موسسه NPD برای ماه مارچ نشان از صدرنشینی PS4 و Far Cry 5 در بازار آمریکا دارد. این آمار همچنین نشان می‌دهد که PS4 توانسته جایگاه پرفروش‌ترین کنسول سال آمریکا را نیز در اختیار خود باقی نگه دارد.

به گزارش وی جی مگ، با مقایسه آمار امسال با همین بازه زمانی در سال گذشته متوجه کاهش فروش کنسول‌ها به میزان 32 درصد می‌شویم. البته این موضوع با توجه به اینکه در مارچ سال گذشته Nintendo Switch عرضه شده بود، قابل پیش‌بینی بود. به طور کلی 331 میلیون دلار درآمد سخت‌افزار بازار آمریکا در ماه مارچ بوده که از این میزان سهم Xbox One نسبت به گذشته افزایش داشته و در مقابل Nintendo Switch با کاهش روبرو بوده. بعد از پیروزی Nintendo Switch در ماه ژانویه، این دومین ماه متوالی است که صدرنشینی PS4 تکرار می‌شود.

در زمینه نرم‌افزار بار دیگر Far Cry 5 در رتبه اول قرار گرفته و فعلا خود را به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال 2018 بازار آمریکا معرفی کرده. این بازی همچنین رکورد فروش ماه اول مجموعه را ارتقا داده که تاکنون در اختیار Far Cry 3‌ بود. طی ماه مارچ Sea of Thieves رتبه دوم را به خود اختصاص داده و مجموعا فعلا به عنوان هشتمین بازی پرفروش‌ سال 2018 بازار آمریکا شناخته می‌شود. از سال 1995 تاکنون هیچ‌کدام از بازی‌های Rare به فروشی در سطح Sea of Thieves طی یک ماه دست پیدا نکرده بودند. در ماه مارچ درآمد بازار آمریکا از نرم‌افزار 613 میلیون دلار بوده که 10 درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته کاهش داشته. در شرایطی که درآمد Xbox One، Nintendo Switch و PC در زمینه نرم‌افزار افزایش داشته اما PS4 با کاهش روبرو بوده.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دوازده + 8 =