اخبار بازی

عرضه Sunless Skies به خاطر مشکلات مالی با تاخیر مواجه شد

عرضه Sunless Skies به خاطر مشکلات مالی با تاخیر مواجه شد

وی جی مگ: در حالی که بسیاری با Sunless Sea ساخته استودیو بازی‌سازی مستقل Failbetter Games آشنایی دارند، از ساخته جدید این شرکت یعنی Sunless Skies کسی اطلاع چندانی ندارد و این یکی از مشکلاتی بوده که سازنده بازی در فرآینده کیک‌استارتر بازی و عرضه Sunless Skies با آن مواجه بوده است. به نظر می‌رسد استودیو Failbetter Games با مشکلات مالی برای پروژه دردست ساخت خود روبه‌رو بوده که باعث شده بازی تاخیر بخورد و هم‌چنین ابعاد تیم سازنده نیز کوچک‌تر شود.

به گزارش وی جی مگ، ابتدا در هفته‌ اخیر خبر امیدوارکننده‌ای در ارتباط با این بازی منتشر شد مبنی بر این که Sunless Skies قرار است به صورت دسترسی پیش از موعد در استیم قرار بگیرد که فرصت قابل‌توجهی برای بازی به شمار می‌رفت. اما ظاهرا این خبر حکم نوعی آرامش قبل از طوفان را برای عنوان نام‌برده داشته است. زیرا بازی از عرضه در ماه می 2018 به تاریخ نامشخصی تاخیر خورده. خوشبختانه Failbetter Games اعلام کرده که تا پایان ماه فبریه تاریخ عرضه جدیدی برای بازی تعیین خواهد کرد.

Failbetter اذعان می‌کند این استودیو با تغییرات اداری و مشکلات مالی مواجه است که حتی می‌تواند باعث بسته‌شدن استودیو قبل از عرضه بازی آن‌ها شود. از مهم‌ترین دلایل این امر می‌تواند به این موضوع اشاره کرد Sunless Skies در مقایسه با Sunless Sea از توجه کمتری برخوردار بوده و در بازه زمانی مشابه 15 درصد فروش کمتری داشته است. به‌علاوه 4 نفر از اعضای تیم نیز استودیو سازنده بازی را ترک کرده‌اند.

به‌علاوه ظاهرا این استودیو در هنگام اشاره به جوانب مختلف بازی خود در کیک‌استارتر از ارائه تمامی نکات آن خودداری کرده که باعث شد علیرغم موفقیت کیک‌استارتر بازی در هنگام عرضه نسخه دسترسی پیش از موعد با استقبال چندانی مواجه نشود. به گفته Failbetter بازار Early Access با تغییراتی نسبت به سال 2014 و عرضه Sunless Sea مواجه شده و به نوعی اشباع شده است.

لازم به ذکر است مشکلات ذکر شده این استودیو باعث ایجاد تاثیراتی در پروژه‌های دیگر آن‌ها مانند بخش توسعه بازی‌های موبایل نیز شده است.

Sunless Skies به صورت انحصاری برای PC در تاریخی نامشخص منتشر خواهد شد.

عرضه Sunless Skies به خاطر مشکلات مالی با تاخیر مواجه شد

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × چهار =