اخبار بازی

عنوان GTA 6 به مهمترین بازی منتشر شده در تاریخ صعنت گیم تبدیل خواهد شد!

GTA 6

امسال سال آرامی برای صنعت بازی خواهد بود که همین امر عرضه یک بازی بزرگ مانند GTA 6 را حتی مهمتر می کند.

در حال حاضر وضعیت صنعت بازی چندان مساعد نیست. اقدامات کاهش هزینه منجر به اخراج نیروها، تعطیلی استودیوها و لغو پروژه های بازی سازی شده است. در عین حال تعداد کمی از عناوین بزرگ در راه است تا به افزایش فروش کمک کند. در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، تحلیلگر صنعت گیم Mat Piscatella اعلام کرد که عرضه GTA 6 ممکن است یکی از مهمترین رویدادها برای کل صنعت بازی باشد.

Piscatella که در شرکت بررسی آماری Circana کار می کند، می گوید سال 2024 برای صنعت بازی چندان خوب پیش نمی رود و انتظار می رود میزان هزینه مردم برای تهیه بازی‌ها بین 2 تا 10 درصد کاهش یابد. او می گوید:

وقتی به داده های فروش نگاه می کنید یا می خواهید امسال را پیش بینی کنید، تردیدهای زیادی درمورد همه چیز خواهید دید. عدم قطعیت و موارد نامعلومی در زمینه فروش سخت افزار، محتوا و حتی سازندگان بازی‌ها وجود دارد. اصلا دقیقا چه کسی درحال ساخت بازی است؟!

این بلاتلکیفی و تردید با دو بازی بزرگ امسال یعنی Palworld و Helldivers 2 که موفقیت آنها انتظار نمی رفت، حتی بیشتر نیز به چشم می‌آید. علیرغم موفقیت این بازی ها، Piscatella معتقد است صنعت بازی به یک عنوان دیگر در سطح مشابه موفقیت نیاز دارد تا فروش کلی بتواند به ارقام سال گذشته که تحت تأثیر موفقیت بزرگ Hogwarts Legacy بود، برسد.

در مورد عناوین قابل مقایسه، سال 2024 کمی ضعیف به نظر می رسد، زیرا بسیاری از مورد انتظارترین عناوین صنعت گیم زودتر از سال 2025 عرضه نخواهند شد. او می گوید که سطح عدم قطعیت و تردید امسال احتمالا بالاترین چیزی است که به خاطر می آورد… و اعلام کرد که مردم بیشتر درحال انتظار برای عرضه عناوینی هستند که درسال جاری خبری از آنها نیست. با اینکه امسال قطعا سال سختی برای صنعت به نظر می رسد، Piscatella همچنان به آینده خوشبین است. زیرا GTA 6 یک عنوان بزرگ در سال 2025 خواهد بود که از همین حالا انتظار می رود بسیار موفق ظاهر شود. او درخصوص GTA 6 چنین می‌گوید:

ما با GTA 6 به طور خاص شاهد موجی تازه از علاقه و شور و هیجان در بازار خواهیم بود. شاید تا حالا هرگز چیز مهمتری برای عرضه در صنعت گیم به اندازه این بازی وجود نداشته است!

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 1 =