اخبار بازی

قدرت Xbox One X برای سازندگان بازی‌های PC اهمیتی ندارد

با در نظر گرفتن گرفتن قدرت سخت‌افزاری 6 ترافلاپس و 12 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 کنسول Xbox One X در حال حاضر به راحتی دیگر رقبای خود در بازار را پشت سر می‌گذارد. مطمئنا چنین قابلیت‌های سخت‌افزاری برای تولیدکننده بازی‌های PC خبر خوبی است اما این وضعیت برای توسعه‌دهندگانی که به صورت تخصصی روی PC کار می‌کنند نیز صدق می‌کند ؟ در حال حاضر کامپیوترهای شخصی قدرتی بیشتر از Xbox One X را ارائه می‌کنند و باید دید که نظر تولیدکنندگان در اینباره چه هست.

با توجه به این موضوع گفت و گوی کوتاهی با سورن لاندگارد موسس و مدیرعامل استودیو بازیسازی Ghost Ship Games انجام شده که در حال حاضر روی Deep Rock Galactic مشغول کار هستند. به گفته لانگارد قدرت سخت افزاری Xbox One X حتی برای آنها فاکتوری نبوده که به واسطه‌اش به سراغ ساخت بازی برای پلتفرم مایکروساف بروند. این استودیو در ابتدا مراحل ساخت Deep Rock Galactic را روی PC شروع کرده‌اند و حالا اعتقاد دارند که قدرت سخت‌افزاری Xbox One X تنها اجرای بهتر بازی را کار ساده‌تری می‌کند.

به گفته لانگارد، ساخته آنها روی Xbox One X از وضوح تصویر 4K و قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کارگردان Deep Rock Galactic وعده اجرای بازی به صورت 60 فریم روی وضوح تصویر 4K را نداده اما توضیح داده که اصولا اجرای بازی‌های FPS به صورت 60 فریم نکته‌ مثبتی است که در ذهن دارند.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 + هفده =