اخبار بازی

ممنوعیت شدید بازی‌های ویدئویی در عربستان سعودی

ممنوعیت شدید بازی‌های ویدئویی در عربستان سعودی

وی جی مگ: تعدادی از بازی‌های ویدئویی در عربستان سعودی با ممنوعیت مواجه شدند. بسیار عجیب است که این روزها هنگام وقوع حوادث خشن باز هم انگشت اتهام به سمت بازی‌های ویدئویی نشانه می‌رود در حالی که مدارک بسیار اندکی برای اثبات این قضیه وجود دارد. این مسئله در حالی است که بسیاری از کشورها هنگامی که بحث حفاظت از جان انسان مطرح می‌شود اقدامات احتیاطی شدیدی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

به گزارش وی جی مگ، نشریه هالیوود ریپورتر به تازگی ماجرایی را مورد پوشش خود قرار داده است بدین شرح که پس از خودکشی دو کودک در کشور عربستان سعودی، این کشور شماری از عناوین بازی‌های ویدئویی را ممنوع اعلام کرده است. ظاهرا یک عنوان آنلاین این کودکان را تشویق به انجام عمل خودکشی کرده است. این خبر توسط کمیسیون مشترک عربستان صعودی و از طریق رسانه صوتی تصویری منتشر شده و طی آن در مجموع 47 بازی به دلیل نقض قوانین مربوط به خشونت ممنوع اعلام شدند. در این لیست تعدادی از خوش‌ساخت‌ترین آثار این صنعت هم‌چون Grand Theft Auto 5، Assassin’s Creed 2 و The Witcher به چشم می‌خورند.

این کمیسیون مدعی شده تصمیم اتخاذ شده پاسخی به خودکشی دو کودک است که شامل یک دختر 13 ساله و یک پسر 12 ساله می‌شود. گزارشات حاکی از آن است این دو کودک پس از تجربه عنوانی تحت نام Blue Whale به خودکشی تشویق شده‌اند. Blue Whale طی مراحل خود، ماموریت‌های مختلفی را بردوش مخاطب خود قرار می‌دهد و در پایان از او می‌خواهد تا اقدام به خودکشی نماید.

هنوز مشخص نیست تا چه زمانی بازی‌های ویدئویی در عربستان سعودی ممنوع خواهند بود یا اینکه چه آثار دیگری به لیست سیاه این کشور اضافه می‌شوند. اما اگر نظر یکی از وبسایت‌های تخصصی ویدئوگیم خواسته شود کمیسیون‌ها و مراجع مختلف به‌جای این‌که عناوین باکیفیت این صنعت را که میلیون‌ها نسخه به فروش رسانده و هیچ گونه گزارشی مبنی بر ترویج خشونت از آن‌ها به گوش نرسیده را ممنوع کنند باید به دنبال بررسی عمیق عناوین اجتماعی باشند که به سختی می‌توان نام گیم را روی آن‌ها گذاشت.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 − یک =