اخبار بازی

منتظر ارز مجازی در صنعت بازی باشید

منتظر ارز مجازی در صنعت بازی باشید

وی جی مگ: طی چند روز گذشته جلسات متعددی در رابطه با وجود ارز مجازی و استفاده از ساختار زجیره بلوکی در بازی‌ها و افزوده شدن رویکردی جدید به اقتصاد دنیای مجازی صورت گرفته است و آن‌طور که به نظر می‌رسد باید منتظر ارز مجازی در صنعت بازی باشید.

به گزارش وی جی مگ، یکی از مشکلات موجود در صنعت بازی در سطح بین‌المللی این موضوع است که چگونه پرداخت‌ها به وسیله ارز کشورهای مختلف انجام شود. پلتفرمی چون استیم می‌تواند این مسئله را برای بسیاری از سازندگان حل نماید. اما اگر پلیرها بخواهند با یکدیگر داد و ستدهایی انجام چه اتفاقی رخ خواهد داد مخصوصا زمانی که مبادلات محتوی ارزش مالی واقعی باشد. برای مثال فرض کنید پلیر نخست در آمریکا می‌خواهد پول خود را به صورت دلار دریافت کند نه به صورت پوند یا یورو و یا حتی ین. در سمت مقابل پلیر دوم در بریتانیا زندگی کرده و به ارز پوند نیازمند است و روبل (واحد پولی روسیه) و پزو (واحد پولی مکزیک) به کار او نمی‌آید. اما اگر تمامی این مبادلات توسط یک نوع ارز صورت بگیرد چطور خواهد شد؟ اینجاست که ارز مجازی در صنعت بازی ورود می‌کند.

البته مبادلات و پرداخت‌های مختلف تنها بخشی از این مسئله است. یکی دیگر از اهدافی که به واسطه استفاده از ارز دیجیتال در بازی دنبال می‌شود پتانسیل جذب پلیر بیشتر توسط این نوع ارز است. این مشکل که بسیاری از بازی‌های موجود در شبکه استیم ممکن است شناخته و دیده نشوند ممکن است با پرداخت پول به افراد مختلف برای تجربه آ‌ن‌ها کاهش یابد. این مسئله در اصل قدم بعدی برای بازی‌های free-to-play است. پول بپردازید تا بازی شما را تجربه کنند! البته طی آن می‌توان قراردادهایی را با پلیرها تنظیم کرد تا تنها کاری که آن‌ها انجام می‌دهد نصب بازی شما نباشد. بلکه فرضا باید هدفی خاصی را دنبال نمایند. به طور مثال برای مدت زمان مشخصی باید بازی را تجربه نمایند یا به مرحله و سطح مشخصی رسیده و یا آیتم مخصوصی را در بازی پیدا کنند. از این طریق می‌توان پلیرها را تشویق کرد تا به تجربه بازی شما ادامه دهند. البته مشخص است باید مواردی برای کسب درآمد سازنده نیز درنظر گرفته شود.

استفاده از ساختار زنجیره بلوکی و ادغام آن در بازی‌ها مسئله‌ای است که باید به درستی در بازی‌ها پیاده‌سازی شود. در بسیاری از موارد سازندگان و گیمرها نیاز دارند تا فرآیند به دست آوردن، مبادله و خرج کردن ارز دیجیتال توسط آن‌ها به سرعت انجام شود.

منبع: PCGamer.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 10 =