اخبار بازی

نجات استودیو MercurySteam توسط Konami و Nintendo

نجات استودیو MercurySteam توسط Konami و Nintendo

وی جی مگ: یکی از بدترین حوادث در دنیای گیم بسته‌شدن استودیوهای مختلف است. زیرا حتی اگر آخرین پروژه این استودیوها نیز نتوانسته باشد آن‌ها را نجات دهد باز هم پتانسیل‌های خاصی در اعضای آن وجود داشته. نکته مقابل این قضیه زمانی است که استودیویی در آستانه تعطیل شدن قرار دارد اما آخرین بازی و پروژه عرضه شده آن‌ها را نجات می‌دهد. نجات استودیو MercurySteam هم به همین صورت اتفاق افتاده است.

به گزارش وی جی مگ، این استودیو اسپانیایی که ساخت عناوینی چون Metroid: Samus Returns و Castlevania: Lords of Shadow را در کارنامه دارد دقیقا با همین عناوین توانست تا از مرز بسته شدن نجات پیدا کند. رئیس استودیو MercurySteam آقای انریک آلوارز در مصاحبه با وبسایت DualShockers از آستانه فروپاشی استودیو صحبت کرده و توضیح داد چگونه سلسله‌ای از اتفاقات باعث نجات آن‌ها شده است. «در سال 2005 بود که چیزی به تعطیلی استودیو ما باقی نمانده بود. در آن زمان ما یک دمو براساس لحظات The Exorcist تولید کردیم. همان موقع استودیو Epic بازی Gears of War را به نمایش درآورده بود و ما با نگاه به تصاویر و موجودات آن با خود گفتیم که ما نیز می‌توانیم چنین چیزی را بسازیم. بنابراین تصمیم گرفتیم موارد بصری تحسین‌برانگیزی را تنها به صورت آزمایشی تولید کنیم.»

نتیجه این کار همکاری با استودیو Codemasters و کار روی بازی Clive Barker’s Jericho شد اما باز هم خبرهای بهتری برای نجات استودیو MercurySteam در راه بود. «نتایج کار ما واقعا چشم‌گیر بود و استودیو Codemasters به ما گفت کار خود را به هیچ‌کس دیگر نشان ندهید. به همراه یک کامپیوتر نزد ما بیایید زیرا نمی‌توان واقعی‌ بودن آن را باور کرد. این همان روزی بود که استودیو ما نجات پیدا کرد. سپس ما سری به شرکت کونامی زدیم و با Dave Cox ملاقات کردیم و متوجه شدیم ارتباط بسیاری بین ما وجود دارد. چند سال بعد Dave Cox با ما تماس گرفت و پرسید آیا مایل هستید بازی Castlevania را ریبوت کنید ؟ »

«سپس کار ما علاقه شرکت نینتندو را به خود جلب کرد و آن‌ها پیشنهاد کردند که در ساخت بازی Metroid: Samus Returns با آن‌ها همکاری داشته باشیم. در آن زمان ما در حال کار روی Castlevania: Mirror of Fate بودیم و همین بازی مسئولین نینتندو را به کار ما علاقه‌مند کرد.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 3 =