اخبار بازی

نسخه جدید Final Fantasy در حال ساخت است

سازندگان Final Fantasy این هفته به مناسبت 30 سالگی این مجموعه مراسمی را در ژاپن برگزار کردند که در آن رسانه‌های این کشور نیز حضور داشته و اطلاعات جدیدی از آینده Final Fantasy به دست آمده.

خبرنگار مجله شناخته شده فامیتسو در جریان این مراسم از مدیر برند Final Fantasy در شرکت Square Enix سوال پرسیده که آیا قسمت جدیدی از این مجموعه در حال ساخت است و شینجی هاشیموتو در پاسخ توضیخ داده که «بله قسمت جدیدی از این مجموعه هم اکنون مراحل ساخت خود را دنبال می‌کند.» با این حال به صورت دقیق مشخص نشده که این بازی جدید از سری Final Fantasy‌ آیا به کنسول‌های خانگی اختصاص پیدا می‌کند یا روی موبایل و کنسول‌های دستی عرضه می‌شود.

اما درباره نسخه بازسازی Final Fantasy 7 نیز صحبت‌های به میان آمده است و هاشیموتو پاسخ‌ها را به تهیه کننده این بازی یعنی یوشینوری کیتاسه واگذار کرده. کیتاسه در مصاحبه‌ای جداگانه توضیح داده که در حال حاضر قادر به اعلام تاریخ عرضه‌ای برای بازی نیستیم اما اکنون سخت مشغول این هستیم تا صحنه‌های به نمایش در تریلر را به سطح مورد نظرمان برسانیم.

با توجه به پاسخ کیتاسه و در نظر گرفتن صحبت‌های پیشین مسئولین اسکوئر انیکس مبنی بر اینکه Final Fantasy 7 Remake راه طولانی برای عرضه دارد، به نظر می‌رسد که سازندگان بازی هنوز به شکل جدی ساخت بازی را شروع نکرده و فعلا در حال بررسی سطحی از جزئیات گرافیکی هستند که باید به آن در محصول نهایی دست پیدا کنند.

پیش از این اعلام شده بود که به احتمال فراوان بازسازی قسمت هفتم مجموعه Final Fantasy به صورت چند قسمتی منتشر می‌شود و حالا مسئله‌ای که پیش آمده این است که اگر وارد نسل بعد شویم، وضعیت بازی به شکلی رقم می‌خورد. هرچند کیتاسه پاسخ دقیقی در این زمینه نداده اما به این مسئله اشاره داشته که تمرکز سازندگان بازی روی این نکته است که طرفداران را برای مدتی طولانی منتظر نگه ندارند و از ساختار چند قسمتی استفاده می‌کنند تا در گیمرها در بازه‌های زمانی مختلف امکان تجربه Final Fantasy 7 Remake را به دست آورند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده احتمالا برای دیدن Final Fantasy 16 و بازسازی قسمت هفتم باید حداقل چند سال یا تا عرضه کنسول‌های نسل بعدی صبر کنیم.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده − 16 =