اخبار بازی

نینتندو سانسور بازی‌های تردپارتی را به سازمان‌های رده‌بندی سنی واگذار می‌کند

نینتندو سانسور بازی‌های تردپارتی را به سازمان‌های رده‌بندی سنی واگذار می‌کند 1

وی جی مگ: کنسول‌ها و بازی‌های کمپانی نینتندو همواره مناسب فضای خانواده و جمع‌های خانوادگی بوده است. اگرچه این شرکت سابقه ساخت عناوین مهیج و ترسناکی هم‌چون سری Metroid را دارد اما عناوین آن‌ها معمولا مقدار بسیار کمی از خشونت و محتوای جنسی را به نمایش می‌گذارند. بنابراین برای چنین کمپانی کمی عجیب به نظر می‌رسد که اکنون رویکرد خود را برای کنسول Nintendo Switch تغییر داده است.

به گزارش وی جی مگ، در جریان جلسه سالیانه با سهام‌داران، شونتارو فوروکاوا مدیرعامل کمپانی نینتندو به سوالات بسیاری پاسخ داد. یکی از این پرسش‌ها به این مسئله ارتباط پیدا می‌کرد آیا نینتندو بازی‌های تردپارتی را سانسور خواهد کرد درست به مانند سونی که روش‌های جدیدی را برای سانسور معرفی کرده است. فوروکاوا در پاسخ به این موضوع اظهار کرد که نینتندو درگیر سانسور نشده و مشارکتی در آن نخواهد داشت و آن را به سازمان‌های رده‌بندی سنی نظیر CERO و ESRB واگذار خواهد کرد.

به‌علاوه ایشان ادامه داد که والدین می‌توانند از عملکرد “کنترل والدین” که روی کنسول Nintendo Switch در دسترس است استفاده کرده و بدین طریق فرزندان‌شان را از محتوای بزرگ‌سال محافظت نمایند. فوروکاوا هم‌چنین گفت اگر کمپانی‌های صاحب پلتفرم بازی‌ها را سانسور نمایند این مسئله می‌تواند به تنوع و کیفیت بازی‌ها لطمه وارد کند.

کمپانی نینتندو به مانند شرکت‌های سازنده تردپارتی، رده‌بندی سنی که از سوی سازمان‌های تردپارتی مخصوص این کار قبل از انتشار بازی‌ها صورت می‌گیرد را اعمال می‌کند. اگر کمپانی‌های صاحب پلتفرم بخواهند به صورت خودسرانه اقدامی در این راستا انجام دهند تنوع و کیفیت موجود در بازی‌ها از بین خواهد رفت. ما عملکرد “کنترل والدین” را ارائه می‌کنیم که می‌تواند محدودیت‌هایی را اعمال کند.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 3 =