اخبار بازی

هزینه ساخت Shadow of the Tomb Raider مشخص شد

هزینه ساخت Shadow of the Tomb Raider مشخص شد

وی جی مگ: پرهزینه بودن توسعه بازی‌های ویدئویی بر هیچکس پوشیده نیست و میزان مبلغ مورد نیاز برای ساخت آن‌ها روز به روز نیز بیشتر می‌شود. در امتداد همین موضوع شرکت Square Enix هزینه ساخت Shadow of the Tomb Raider را مشخص کرد و تعجبی ندارد که رقم تعیین شده نیز زیاد باشد. این کمپانی رقمی معادل 135 میلیون دلار را برای ساخت این بازی اعلام کرده.

به گزارش وی جی مگ، کارگردان بازی آقای David Anfossi در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GamesIndustry اظهار کرد «هزینه ساخت Shadow Of The Tomb Raider و دیگر عناوین AAA تک‌نفره به چیزی حدود 75 تا 100 میلیون دلار می‌رسد. باید توجه کرد این میزان تنها بخش تولید و توسعه بازی را شامل می‌شود. حدود 35 میلیون دلار نیز هزینه بازاریابی و تبلیغات آن خواهد بود.»

135 میلیون دلار بدون شک پول زیادی است و اینگونه نیست که برای ساخت هر بازی بزرگی چنین بودجه‌ای اختصاص داده شود. اما وقتی آن را با برخی از عناوین دیگر در چند سال اخیر مقایسه کنیم شاید زیاد هم پول زیادی محسوب نشود. برای مثال بازی Grand Theft Auto 5 که در سال 2013 منتشر شد بودجه‌ای معادل 265 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده بود. باید به این مسئله نیز توجه کرد که GTA 5 عنوان بسیار بزرگ و جاه‌طلبی است که هنوز بعد از گذشت 5 سال سود فراوانی را برای سازنده خود کسب می‌کند. همیشه هم جاه‌طلبی فاکتور اصلی برای دیگر سازندگان به شمار نمی‌رود. برای مثال شرکت CD Projekt Red برای تولید ساخته موفق خود یعنی The Witcher 3: Wild Hunt حدود 81 میلیون دلار هزینه کرده بود. بنابراین هنگام توسعه یک بازی، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود.

Shadow Of The Tomb Raider در حال حاضر توسط استودیو Eidos Montreal در حال ساخت است. استودیویی که مجموعا بیش از 500 نفر کارمند دارد و با این حساب یکی از پرجمعیت‌ترین استودیوهای حال حاضر این صنعت به شمار می‌رود. باید توجه کرد ساخت Shadow Of The Tomb Raider در استودیو Eidos Montreal که در کبک واقع در کانادا است اعتبار مالیاتی را دریافت می‌کند و از طرف دولت نیز با مزیت‌هایی همراه می‌شود. در حالی که قسمت‌های قبلی این مجموعه توسط Crystal Dynamics ساخته می‌شدند که در سان‌فرانسیسکو واقع شده است. شهری که مکانی پرهزینه برای تجارت محسوب می‌شود و همین نکته باعث می‌شد تا هزینه ساخت بازی‌های قبلی این سری نیز نسبتا زیاد شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 − 4 =