اخبار بازی

پایان اصلی Tomb Raider بسیار تاریک‌تر بود

پایان اصلی Tomb Raider بسیار تاریک‌تر بود 1

چندی قبل مشخص شد که نویسنده سری جدید Tomb Raider خانوم Rhianna Pratchett از تیم سازنده بازی جدا شده است. او در مصاحبه‌ای با Eurogamer به نکاتی در مورد داستان هر دو بازی اشاره کرد.

او در صحبت‌های خود گفت:« در اصل بازی اول دارای پایانی بسیار تاریک‌تر بود که شخصیت‌های دیگری نیز در آن جان خود را از دست می‌دادند اما بازخورد کاربران به ما نشان می‌داد که آنها به اندازه کافی شاهد مرگ نزدیکان لارا در طول بازی بوده‌اند و وقتی به پایان بازی نزدیک می‌شدند واقعا داستان بازی افسرده کننده می‌شد. من وقتی اولین نسخه از داستان بازی را نوشتم، شاهد مرگ‌های زیادی نبودیم اما بعد از شروع ویرایش در نسخه‌های متعداد بسیاری از شخصیت‌ها در طول بازی جان خود را از دست می‌دادند. البته این شیوه چندان نیز بد نبود چون گیمر درک می‌کرد ادامه دادن این راه می‌تواند بهای سنگینی داشته باشد.»

بعد از اینکه Pratchett فاز نابود کردن شخصیت ها مثل G.R.R. Martin را پشت سر گذاشت، پس از دریافت بازخورد گیمر‌هایی که بازی را تست کرده بودند، در آخرین لحظه پایان بازی را تغییر داد. Pratchett در این مورد گفت:« به نظر من این پایان بسیاری از ویژگی‌های روایت داستان را کامل نمی‌کرد و این نکته باعث شد تا ما بازی دوم را بسازیم.» Pratchett در مورد اولین باری که لارا کسی را نابود می‌کند گفت:« بسیار خوب بود که ما می‌توانستیم برای چند لحظه بعد از این صحنه به احساسات لارا بپردازیم، شما به عنوان لارا می‌توانستید اسلحه را به گوشه‌ای پرت کنید. شاید از دید یک گیمر اینکار خسته کننده به نظر برسد اما وقتی گیمر با احساسات لارا یکی باشد می‌تواند آن را به خوبی درک کند. می‌شد بعد از این حادثه بازی را به صورت مخفی کاری ادامه داد.»

Pratchett این ایده را در سر داشت که لارا مقدار زیادی از بازی را با مهارت تیر و کمان پیش ببرد و تنها در انتهای بازی و مواقع ضروری دوباره دست به اسلحه شود. این تصمیمات با فرآیند ساخت بازی توسط Crystal Dynamics و Reboot کردن آن همخوانی خوبی داشت. همچنین Pratchett اشاره کرد که گیمر‌ها در پنج سال اخیر با بازی‌هایی که داستان تاریک‌تری دارند ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده + 11 =

  • spoiler alert:
    .
    .
    .
    .
    خب چی بود آخرش د میگفتی دیگه من دوست داشتم هیمیکو به زندگی برمیگشت دوست داشتم ببینم قدرت هاش واقعا چقدر بود شخصیت ها هم که کلا چیزی نموند که از همونام ریس اگر میمرد همچین مهم نبود!!!! اون تپله فقط خوب بود :)))