اخبار بازی

پایان کار رسمی Driveclub تا سال 2020

پایان کار رسمی Driveclub تا سال 2020

وی جی مگ: کمپانی سونی از پایان کار رسمی Driveclub خبر داد. قرار است تا مارچ 2020 سرورهای این عنوان انحصاری کنسول PS4 خاموش شده و از دسترس خارج شوند.

به گزارش وی جی مگ، پایان کار رسمی Driveclub خبر چندان غافل‌‍گیرکننده‌ای محسوب نمی‌شود. زیرا کمپانی سونی در سال 2016 استودیو توسعه‌دهنده این اثر یعنی Evolution Studio را تعطیل کرد. بازی Driveclub به همراه طیف وسیعی از مشکلات مختلف در سال 2014 عرضه شد. تیم سازنده در استودیو Evolution با تعداد مشکلات زیادی در بخش سرورهای بازی مواجه بودند که نیاز بود تا روی آن‌ها کار بیشتری صورت بگیرد. در عین حال بازی در یافتن جذب مخاطب هم ناتوان نشان می‌داد.

با این حال در یکی از بهترین چرخش‌هایی که یک بازی در نسل هشتم پس از عرضه به واسطه پشتیبانی سازنده و عرضه محتویات پس از انتشار تجربه کرد استودیو Evolution موفق شد Driveclub را به یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ PS4 تبدیل کند. این مورد از طریق عرضه اتومبیل‌ها، مسیرها و معرفی بخش موتورسیکلت از طریق یک بسته الحاقی مستقل صورت گرفت. به‌علاوه با Driveclub VR بخش واقعیت مجازی نیز به این عنوان اضافه شد.

به گفته سونی علاوه‌بر تعطیل شدن سرورهای بازی در مارچ 2020، تمامی محتویات اضافی این اثر نیز تا آگوست 2019 از شبکه PSN حذف خواهند شد که شامل بخش موتوسیکلت و واقعیت مجازی نیز می‌شود. با این حال بخش تک نفره بازی هم‌چنان در دسترس باقی خواهند ماند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه + دو =