اخبار بازی

پروژه Scorpio برای نسل بعد آماده می‌شود؟

امروز خبری در مورد سخت‌افزار احتمالی کنسول جدید مایکروسافت که فعلا با نام پروژه Scorpio از آن یاد‌ می‌شود، منتشر شد. حالا بعد از انتشار این شایعات سازنده بازی Ori and the Blind Forest آقای Thomas Mahler به سوالاتی در مورد Scorpio در Reddit پاسخ داده است. کاربری از Mahler سوال کرد که آیا Scorpio در واقع کنسول نسل بعد مایکروسافت است؟ Mahler نیز پاسخ مثبت به این سوال داد! اما Mahler به گونه‌ای وانمود کرد که این جواب مثبت فقط یک نظر شخصی است. او همچنین اشاره کرد که PS4 Pro از نظر او یک کنسول نصفه و نیمه در مقابل Scorpio خواد بود.

Mahler در ادامه صحبت‌های خود به مقایسه بیشتر این دو کنسول پرداخت و Scorpio را بیشتر یک کنسول نسل بعدی خواند که از بازی‌های نسل قبل نیز پشتیبانی می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که امروز از سخت‌افزار Scorpio منتشر شد، این کنسول قدرتی 4.5 برابر Xbox One خواهد داشت و صحبت‌های Mahler نیز مانند بنزین بر روی آتش بود. Mahler در حقیقت نسل بعد بودن Scorpio را تایید کرد و اشاره داشت که این کنسول از قابلیتی مثل Backward Compatible کنسول Xbox One برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کند.

از نظر Mahler مایکروسافت باید با تبلیغات خود کاری کند که گیمر‌ها Scorpio را با نسخه‌ای بروزرسانی شده از Xbox One اشتباه نگیرند. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های Xbox One را دارد اما در حقیقت یک کنسول کاملا جدید است. همچنین این کنسول به بازی‌های انحصاری بیشتری احتیاج دارد.

سال 2017 از نظر سخت‌افزاری بسیار هیجان‌انگیز است چرا که دو کنسول جدید در این سال عرضه خواهند شد که از لحاظ کارایی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. باید منتظر اخبار رسمی برای درک بیشتر از ماهیت اصلی Scorpio در نمایشگاه E3 2017 باشیم.

منبع

 

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 − پنج =