اخبار بازی

پیش‌بینی پیروزی مایکروسافت با Xbox One X در جمعه سیاه آمریکا

پیش‌بینی پیروزی مایکروسافت با Xbox One X در جمعه سیاه آمریکا

سرانجام Black Friday (جمعه سیاه) به‌طور کامل فرا رسیده و تعداد فراوانی از تخفیفات عالی مربوط به بازی‌ها و سخت‌افزارها چه در فروشگاه‌های آنلاین و چه در خرده‌فروشی‌های فیزیکی وجود دارد. با تخفیفاتی که دو شرکت سونی و مایکروسافت ارائه کرده‌اند، نه تنها برای این روز بلکه تا روز Cyber Monday، اینکه ببینیم کدام شرکت موفق‌تر عمل خواهد کرد بسیار هیجان‌انگیر خواهد بود. حال آقای Michael Pachter تحلیل‌گر دنیای بازی، پیش‌بینی‌هایی را در مورد Black Friday امسال انجام داده است.

آقای Pachter پیش‌بینی می‌کند که مایکروسافت میزان فروش بیشتری در آمریکا خواهد داشت و دلیل عمده آن هم عرضه کنسول Xbox One X است و در مقابل سونی فروش بیشتری در سرتاسر دنیا و به‌صورت جهانی خواهد داشت. هنگامی از ایشان در توییتر در مورد اینکه آیا PS4 یا XBOX ONE پرفروش‌ترین کنسول خواهند بود، اینگونه جواب می‌دهد: « کنسول Nintendo Switch…فراموش کنید تنها یک شوخی بود! احتمالا XBOX برنده فروش در آمریکا و PS4 فروش جهانی را خواهند برد. البته Xbox One X کمک بسیار زیادی به فروش مایکروسافت خواهد کرد.»

اگرچه مایکروسافت برای آخرهفته باندل و تخفیفات بزرگی برای کنسول Xbox One X ارائه نکرده است، اما این مسئله که این کنسول هم در بازار جدید است و هم بسیار قدرتمند، دلیل کافی را به فروشندگان خواهد داد تا به افرادی که به دنبال تهیه کنسول جدیدی هستند، خرید آن را پیشنهاد دهند. البته لازم به ذکر است مایکروسافت برای کنسول Xbox One S خود تخفیفاتی ارائه کرده و آن را با قیمت 189 دلار به فروش خواهد رساند. در حالی‌که سونی کنسول PS4 Slim خود را با قیمت 199 دلار عرضه می‌کند. در مورد این اختلاف قیمت 10 دلاری نیز از Pachter سوال شد که آیا باعث می‌شود گیمرها بجای انتخاب PS4 Slim، کنسول Xbox One S را انتخاب کنند؟ او این‌‌گونه پاسخ می‌دهد: « این موضوع بر تصمیم بسیاری از افراد تاثیر چندانی ندارد. خریداران جدید برای انتخاب محصول خود به توصیه دوستان خود گوش می‌دهند. تاکنون نیز کنسول PS4 سهم فروش بیشتری در بازار داشته. بنابراین برای خرید بیشتر توصیه خواهد شد.»

نظر شما در مورد اظهارات Michael Pachter چیست؟ آیا با او موافق هستید؟ اگر قرار باشد شما کنسول جدیدی تهیه کنید، کدام را انتخاب خواهید کرد؟

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × سه =