اخبار بازی

چرا 3D Pinball از ویندوز حذف شد؟

چرا 3D Pinball از ویندوز حذف شد؟ 1

یکی از عناوین مطرح مایکروسافت در دهه 90 عنوان 3D Pinball for Windows – Space Cadet بود. یک نام طولانی، یک بازی سه بعدی و یک برچسب که روی آن “برای ویندوز” حک شده بود و یادآوری می‌کرد که از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید. مایکروسافت استودیو تگزاسی Cinematronics را مامور ساخت این بازی کرده بود که قرار بود نمایانگر قدرت و توانایی‌های ویندوز 95 در اجرای بازی نسبت به سیستم عامل داس باشد.
ساخت این بازی سخت بود ولی سازنده از پس آن برآمد. مایکروسافت این بازی را در دیسکی به نام “Microsoft Plus! for Windows 95 جای داد که قیمتی 50 دلاری داشت و حاوی نسخه اولیه Internet Explorer هم بود. این بازی سپس در تمامی نسخ بعدی ویندوز تا XP حضور داشت. حال شاید بپرسید چرا در ویندوزهای بعدی شاهد آن نبودیم.
دلیل آن، این بوده که مهندسان مایکروسافت قادر به پورت این بازی برای معماری 64 بیتی نبوده‌اند. گفته شده هر بار اقدام به پورت این بازی شده با یک مشکل روبرو شده است که تیم سازنده قادر به حل آن نبوده. تمام سازندگان 3D Pinball هم بعدتر به EA پیوسته‌اند.
منبع

برچسب‌ها3D Pinball microsoft Windows
دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 × دو =

  • هعیییی.یادش بخیر چقد با این کیف میکردیم.هدف خاصی نداشت،فقط توپ رو میزدیم بره.البته چرا اگه یه کارایی میکردی اون چندتا چراغ وسط هی دونه دونه روشن میشد و یه تغییراتی میکرد.