اخبار بازی

کارت گرافیکی سه هزار دلاری Nvidia معرفی شد !

کارت گرافیکی سه هزار دلاری Nvidia معرفی شد !

شرکت Nvidia اولین کارت گرافیک خود را که از معماری Volta استفاده می‌کند با نام Titan V رونمایی و عرضه کرد. این معرفی در کنفرانس NIPS 2017 در لندن صورت گرفت و اعلام شد که کارت ذکر شده قیمتی معادل سه هزار دلار خواهد داشت.

Titan V از 21.1 بیلیون ترانزیستور ساخته شده وقدرتی معادل 110 ترافلاپس دارد که چیزی حدود 9 برابر بیشتر از عملکرد کارت گرافیک GTX 1080 Ti است. برای ساخت این کارت از پروسه ی ساخت مخصوصی با دقت 12 نانومتر استفاده می شود.، به این معنی که سری Volta عملکرد بهتر و موثرتری نسبت به سری‌های قبلی خود دارد. به‌علاوه این کارت شامل 5120 هسته CUDA به همراه 12GB ویدیو مموری از نوع HBM2 است که برای کارت‌های این شرکت بی‌سابقه به‌شمار می‌رود.

البته تصور اجرا بازی‌ها با این کارت گرافیک با حداکثر جزییات و با وضوع تصویر 4K بسیار لذت‌بخش است، اما Titan V، یک کارت گرافیک صرفا گیمینگ به‌شمار نمی‌رود و برای محاسبات سنگین هوش مصنوعی تولید شده است.

منبع

برچسب‌هاGTX 1080 GTX 1080 Ti nvidia pc Titan V
فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × دو =

  • لطفا اصلاح کنید، قدرت گرافیکی تایتان وی حدود ۱۴.۹ ترا فلاپس حدود ۳۰ درصد قوی تراز نسل قبلی تایتان و به لطف اضافه کردن هسته تانسور ( محاسبه ضرب ماتریس سه بعدی) که کاربرد شبکه عصبی و هوش مصنوعی داره حدود ۱۱۰ ترافلاپس قدرت خام محاسبات تانسوری داره