اخبار بازی

کارمند سابق Valve: نجات PC Gaming با Epic Games Store

کارمند سابق Valve: نجات PC Gaming با Epic Games Store

وی جی مگ: بدون شک Epic Game Store و قراردادهای انحصاری آن با بازی‌های مختلف، پرحاشیه‌ترین اتفاق‌های چند ماه اخیر را شکل داده. مسئله‌ای که حتی واکنش کارمند سابق Valve را به همراه داشته. فردی که اعتقاد دارد Valve و Steam در حال از بین بردن PC Gaming بودند.

به گزارش وی جی مگ، ریچارد گلدرایچ کارمند سابق Valve به تازگی در حساب کاربری توئیتر خود به این موضوع اشاره داشته که «30 درصد سهم Steam از فروش بازی‌ها غیرقابل تحمل است.» این کارمند سابق Valve اعتقاد دارد که صنعت بازی تنها به کسب درآمد بیشتر Valve از طریق Steam کمک کرده و حالا Epic Games Store در حال اصلاح آن است.

با این حال مسئله‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که دیگر کمپانی‌هایی که به صورت مستقیم با فروش بازی روی پلتفرم‌های مختلف درگیر هستند نیز چنین سهمی 30 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. از دهه 80 میلادی که نینتندو چنین ساختاری را شکل داد تاکنون، شرکت‌های مختلف از جمله مایکروسافت و سونی و دیگر میزبان‌های فروشگاه‌های بازی چنین سهمی را برای خود نظر داشته و عملا مشکلی با این مسئله به وجود نیامده.

با این حال دلایل مختلفی برای حضور یک رقیب مناسب برای Valve‌ و Steam می‌توان در نظر گرفت اما مطمئنا سهم 30 درصدی یکی از اصلی‌ترین آنها نیست.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 − 18 =