اخبار بازی

کارگردان بازی Final Fantasy 15 روی یک بازی جدید با تمرکز روی هوش مصنوعی کار می‌کند

کارگردان بازی Final Fantasy 15

وی جی مگ: بیش از دو سال از عرضه بازی Final Fantasy 15 می‌گذرد و کماکان انتشار به‌روزرسانی و محتویات جدید از جمله نسخه Royal Edition برای این عنوان موفق ادامه دارد. با این حال کارگردان این بازی آقای Hajime Tabata و تیم سازنده آن، ساخت پروژه جدیدی را شروع نموده‌اند.

به گزارش وی جی مگ، هنوز اطلاعاتی از این بازی جدید به اشتراک گذاشته نشده اما Tabata در مصاحبه با SBS، از مقایسه آن با Final Fantasy 15 و تجربیاتی که در زمان ساخت آن به دست آوردند سخن گفت. « در ابتدا من می‌خواستم Final Fantasy 15 از هر جهت یک بازی open world باشد. اما چون این اولین تلاش ما برای ساخت یک بازی open world بود، متوجه شدیم با توجه به زمانی که باید صرف تکنولوژی و ساخت محتویات بازی کنیم انجام این امر غیرممکن است.

در فرآیند ساخت بازی بسیار مهم است که شما هدف خود را معیین کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا Final Fantasy 15 یک بازی open world باشد اما در عین حال هم تصمیم گرفتم سرزمین Nifelheim را از دنیای open world آن حذف کنم.

بعد از اتمام روند ساخت بازی اصلی و تکمیل برنامه‌هایمان برای انتشار جهانی آن، تصمیم گرفتیم تا محتویات اضافه‌ای را هم برای بعد از عرضه بازی تولید کنیم. دلیل امر این بود که ما می‌خواستیم فردی که Final Fantasy 15 خریده، مدت زمان بیشتری بتواند آن را بازی کنید و از تجربه محتویات بیشتری لذت ببرد. این اقدام تنها برای هواداران بازی صورت گرفت در همین حال ما تصمیم گرفتم تا مدل کسب‌وکار آینده خود را دچار اصلاحاتی کنیم.»

باید اشاره کرد این رویکرد بسیار برای تیم سازنده بازی موفقیت آمیز بود. در مورد پروژه جدید نیز Tabata این‌گونه توضیح می‌دهد « ما روی طراحی بازی جدیدی مشغول کار هستیم که تمرکز روی بخش هوش مصنوعی و تکنولوژی بازی بسیار مهم خواهد بود. ما اکنون مطلع هستیم که برای ساخت یک پروژه جهانی در مقیاس بزرگ، نیازمند شیوه توسعه بسیار متفاوتی خواهیم بود. هم‌چنین می‌دانیم چه اصلاحاتی باید در انجین خود اعمال کنیم و تمامی مواردی که در ساخت Final Fantasy 15 یاد گرفتیم را در ساخت پروژه بعدی خود به کار خواهیم برد.»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 − بیست =