اخبار بازی

کاهش سود و فروش شرکت Capcom

کاهش سود و فروش شرکت Capcom 1

کپکام امروز گزارش سالیانه مالی خود را که مربوط به 9 ماه پایانی سال 2016 بود را عرضه کرد. باید بگوییم که مطمئنا آنها از این آمار و ارقام خوشحال نخواهند شد. سود و فروش این شرکت در سال 2016 با کاهش روبرو بوده است.

فروش کلی Capcom حدود 472 میلیون دلار بود است که نسبت به سال 2015 کاهش 6 درصدی را نمایش می‌دهد. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت حدود 4.5 میلیون دلار بود که کپکام در این زمینه سقوطی 51 درصدی را تجربه کرده است! سود خالص کپکام حدود 24 میلیون دلار در نه ماه اخیر بوده که این رقم به صورت میانگین سالیانه، افتی 60 درصدی را نمایش می‌دهد!
در این خبر کپکام مدعی شده است که آنها برای رسیدن به سود بیشتر محصولات خود را با تمرکز روی تکنولوژی هدست واقعیت مجازی خواهند ساخت. در قسمت فروش بازی آنها به خاطر عدم حضور اثری از سری Monster Hunter ضربه‌ای بزرگ را تجربه کردند. این بازی در ژاپن و به خصوص پلتفرم 3DS بسیار محبوب است.

فروش Dead Rising 4 که به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی Xbox One و PC عرضه شده بود به گفته کپکام خوب بوده است. همچنین فروش دوباره Resident Evil 5 و Resident Evil 4 به صورت دیجیتال با استقبال نسبتا خوبی روبرو شده است.
کپکام امسال دو بازی بزرگ در لیست خود دارد. Resident Evil 7 هفته گذشته منتشر شد و توانست در هفته اول به فروش 2.5 میلیونی برسد و صدر جدول فروش بریتانیا را تسخیر کند. بازی بعدی آنها Monster Hunter XX برای 3DS خواهد بود.

منبع

برچسب‌هاcapcom Dead Rising 4 pc PS4 xbox one
جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده − 7 =

  • ممنون ،
    درآمد عملیاتی چی هست ؟
    یعنی کپ کام 472 میلیون دلار درآمد داشته که فقط 24 میلیون دلارش سود بوده ؟!