اخبار بازی

۱۸ ماه زندان برای هکر Microsoft و Nintendo

۱۸ ماه زندان برای هکر Microsoft و Nintendo

وی جی مگ: دادگاه لندن دو هکر Microsoft و Nintendo را که به سرورهای داخلی این دو کمپانی نفوذ کرده بودند و آن را در فضای اینترنت به اشتراک گذاشته بودند به زندان محکوم کرد. یکی از دو نفر از دسترسی‌های حاصل شده برای دستیابی به اطلاعات محرمانه محصولات این کمپانی‌ها استفاده کرده بود.

به گزارش وی جی مگ، زمیس کلارک محقق امنیتی 24 ساله در ژانویه 2017 توانست با استفاده از یک نام‌کاربری و پسورد داخلی به سرورهای مایکروسافت دست پیدا کند. به گزارش وبسایت The Verge طی سه هفته آینده کلارک موفق شد مجموعا 43 هزار فایل را از این شبکه سرقت کند. هم‌چنین این هکر اطلاعات به دست آمده را به صورت آنی در محیط اینترنت به اشتراک گذاشت و از طریق سبب شد طیف گسترده‌ای از کاربران در سرتاسر جهان به این اطلاعات محرمانه کمپانی دست پیدا کنند. کلارک سرانجام در ماه ژوئن دستگیر شد.

توماس هانسل یکی از افرادی بود که به واسطه اطلاعات منتشر شده از سوی کلارک توانست به سرورها دسترسی پیدا کند و همراه این شخص نیز در دادگاه لندن حاضر شد. هانسل هم به مانند کلارک در ژوئن 2017 دستگیر شد پس از آن که طی یک بازه زمانی 17 روزه تعداد فراوانی سرچ در سرورهای مایکروسافت برای یافتن اطلاعات محصولات انجام داد.

به دنبال دستگیری، کلارک با وثیقه از بازداشت آزاد شد اما در حالی که منتظر محکومیت خود بود با استفاده از ابزارهای تغییر IP، سرورها و شبکه Nintendo را هک کرد و تعداد بسیار فراوانی نام‌کاربری و پسورد را به سرقت برد. در مجموع خسارت برآورد شده توسط Nintendo به میزان 900 هزار الی 2 میلیون دلار اشاره دارد. Microsoft هم خسارت خود را 2 میلیون دلار تخمین زده است.

این اولین باری نبوده که کلارک در مشکلات امنیتی به وجود آمده دخیل بوده است. این شخص در نفوذ اطلاعاتی صورت گرفته در کارخانه الکترونیکی Vtech در هنگ کنگ در سال 2015 هم مشارکت داشت در حالی که کلارک به 15 ماه و هانسل به 6 ماه حبس محکوم شدند 18 ماه حبس تعلیقی در انتظار هر دو هکر Microsoft و Nintendo خواهد بود.

برچسب‌هاmicrosoft nintendo هک هکر
فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 5 =