اخبار بازی

آمریکایی‌ها تا نیمه 2018 برای بازی 19.5 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند

آمریکایی‌ها تا نیمه 2018 برای بازی 19.5 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند

وی جی مگ: با اعلام NPD مشخص شد آمریکایی‌ها تا نیمه 2018 برای بازی 19.5 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. این موضوع رشد 40 درصدی را در مقایسه با بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال 2017 نشان داده و رشد قدرتمندی را هم در فروش سخت‌افزار نشان می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، میزان هزینه صورت گرفته در نیمه ابتدایی سال 2018 از بیشترین فروش سخت‌افزار در هفت سال گذشته خبر می‌دهد. این میزان فروش با افزایش 21 درصدی همراه بوده و به مبلغ 1.7 میلیارد دلار اشاره دارد. در ادامه گزارش NPD فروش قدرتمندی را برای کنسول XBOX ONE و به همراه آن کنسول‌های کلاسیکی هم‌چون NES و SNES Classic Editions نشان می‌دهد. لازم به یادآوری است NES Classic به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه ژوئن معرفی شده بود.

با این حال بخش عمده درآمد مربوط به این صنعت به خود بازی‌ها مرتبط می‌شود. میزان مبلغ هزینه شده برای محتویات بازی‌ها که شامل خود بازی اصلی، حق اشتراک، بسته‌های الحاقی و پرداخت درون برنامه‌ای رو پلتفرم‌های PC، کنسول‌ها و موبایل‌های هوشمند می‌شود 43 درصد به صورت سالیانه افزایش داشته و نمایانگر 16.9 میلیارد دلار است. در این میان گزارش NPD بیان می‌دارد در بین تمامی فرمت بازی‌ها روی همه پلتفرم‌ها بیشترین میزان فروش و درآمد به گوشی‌های هوشمند تعلق دارد.

به‌علاوه عملکرد و فروش لوازم جانبی هم بسیار مطلوب بوده و به نسبت نیمه ابتدایی سال گذشته 41 درصد رشد را نشان می‌دهد. فروش هدست‌ها و هدفون‌ها تقریبا دو برابر شده است. فروشندگان پیش از این هم این موضوع را به موفقیت Fortnite نسبت داده بودند. با توجه به لاین‌آپ گسترده‌ای از بازی‌های بزرگ که برای عرضه در انتهای سال میلادی جاری برنامه‌ریزی شده‌اند تحلیل‌گرد NPD یعنی آقای مت پیسکاتلا به افزایش درآمد بازی‌ها برای ادامه سال هم بسیار خوش‌بین است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 5 =