اخبار بازی

اسپنسر: در آینده همه بازی‌ها با استفاده از پردازش ابری اجرا خواهند شد

اسپنسر: در آینده همه بازی‌ها با استفاده از پردازش ابری اجرا خواهند شد

وی جی مگ: آقای فیل اسپنسر معاون بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت و رییس ایکس‌ باکس عقیده دارد در آینده همه بازی‌ها با استفاده از پردازش ابری اجرا خواهند شد.

«به نظر من طیف کاملی از بازی‌ها می‌توانند به صورت 100% با استفاده از پردازش ابری روی هر دستگاهی استریم و اجرا شوند. البته بازی‌های سنگین و پرجزییات به شبکه ارتباطی قوی نیاز خواهند داشت.»

به گزارش وی جی مگ، البته اسپنسر معتقد است حرکت به سمت استفاده از سیستم پردازش ابری باعث پایان دوره و عمر کنسول‌های خانگی نخواهد شد. وی اظهار کرده که مایکروسافت برنامه دارد تا این تغییر را در صنعت ویدیوگیم اعمال نماید. «نکته اصلی اینجاست که به نظر من کنسول‌های خانگی تا سال‌ها می‌توانند بازی‌های سنگین و بزرگ را اجرا نمایند. اما مسلما ما برای آینده برنامه‌های زیادی داریم.»

آقای Hajime Tabata کارگردان عنوان Final Fantasy XV چندی پیش طی صبحت‌هایی، اظهارنظرهای مشابه‌ای را به اشتراک گذاشته بود. Tabata نیز عنوان کرده بود که نسل بعدی کنسول‌های Xbox و PlayStation به صورت کامل از سیستم پردازش ابری استفاده خواهند کرد. و بدین طریق صنعت ویدیوگیم نیز راهی به مانند سینما و موسیقی را به دنبال خواهد گرفت و به سرویس‌های استریمی تبدیل خواهد شد.

بازی انحصاری کنسول XBOX ONE یعنی Crackdown 3، برای بهبود فیزیک و تخریب‌پذیری از پردازش ابری استفاده می‌کند. در همین راستا استودیو مستقل Cloudgine که بخش پردازش ابری بازی را توسعه می‌دهد در این رابطه اظهار کرده است «ما با استفاده از قدرت‌ پردازشی که توسط سرورهایمان تامین می‌شود در حال بهبود تجربه بازی هستیم. ما از طریق پلتفرم خود این محاسبات را به بخش ابری مایکروسافت و نتیجه آن را برای پردازش به کنسول XBOX ONE منتقل می‌کنیم.»

کارگردان عنوان نام‌برده آقای Dave Jones نیز در این خصوص گفته بود «تاکنون توانسته‌ایم به قدرتی نه برابر بیشتر از قدرتی که XBOX ONE در اختیار می‌گذارد دست پیدا کنیم. هم‌چنین به رکورد 13 برابر بیشتر از قدرت کنسول نیز رسیده‌ایم. در بازی شما قادر خواهید بود هر کجای شهر را که می‌خواهید ویران کنید.»

لازم به ذکر است Crackdown 3 قرار بود دو سال قبل عرضه شود اما با تاخیرهای متعددی مواجه شد و حال برای عرضه در تاریخ 25 می 2018 برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Cogconnected.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 2 =