اخبار بازی

اپل به دنبال راه‌اندازی سرویس فروش بازی

اپل به دنبال راه‌اندازی سرویس فروش بازی

وی جی مگ: گزارشات اخیر منتشر شده بیان می‌دارند کمپانی اپل به دنبال آن است تا یک سرویس فروش بازی که مبتنی بر پرداخت حق اشتراک است راه‌اندازی نماید.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از وبسایت Cheddar منابع مدعی شده‌اند از اواخر سال 2018 اپل مذاکرات خود را با توسعه‌دهندگان برای ایجاد یک سرویس اشتراکی آغاز کرده است. گزارشات حاکی از آن هستند که این سرویس در مراحل ابتدایی تولید قرار دارد و احتمال رها شدن این پروژه توسط اپل در هر زمانی وجود دارد. کمتر از یک سال پیش بود که کمپانی اپل سرویس استریم شرکت Valve تحت عنوان Steam Link را از App Store حذف کرد.

علاوه‌بر راه‌اندازی سرویس فروش بازی ظاهرا اپل با سازندگان مشغول صحبت بوده تا بتواند شخصا وظیفه نشر پروژه‌های خودشان را برعهده بگیرد. بدین معنی که از این پس اپل خود توزیع بازی‌های ویدئویی را انجام دهد. این برنامه با سایر برنامه‌ها و سیاست‌هایش مبنی بر تولید محتویات ویدئویی، تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی توسط خودش تطابق داشته و در یک راستا قرار می‌گیرد.

بازی‌های ویدئویی روی پلتفرم‌های کمپانی اپل هم‌چون دستگاه‌های iOS و Apple TV درآمد زیادی برای شرکت به همراه داشتند. برای مثال بازی Fortnite روی iOS قابل تجربه است. با این حال این شرکت تمرکز ویژه‌ای روی بازار بازی‌های ویدئویی نداشته و جذب مخاطب زیاد را تاکنون در نظر نداشته است. اپل پیش از این هم ساخت پلتفرم بازی مخصوص خود را متوقف کرده بود و ترجیح داد از پلتفرم‌های محبوب تردپارتی حاضر بهره بگیرد. باید دید سرویس فروش بازی آن‌ها چه میزان قیمت خواهد داشت و هم‌چنین شامل چه عناوینی خواهد شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفت − 5 =