اخبار بازی

Battlefield 1 در صدر فروش یک ماه گذشته آمریکا – گزارش کامل NPD

امروز NPD آمار جدیدی از فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار بازی‌های ویدئویی در آمریکا منتشر کرد و مشخص شد که Battlefield 1 طی یک ماه گذشته لقب پرفروش‌ترین بازی این منطقه را به دست آورده است. اطلاعات به دست آمده نشان از این دارد که فروش نرم‌افزار (بازی ویدئویی) به نسبت سال گذشته 36 درصد افزایش داشته، این در حالی است که وضعیت فروش سخت افزار در آمریکا نزولی بوده.

باید به این نکته اشاره کرد که در آمار NPD‌ فروش نسخه‌های دیجیتال Battlefield 1 لحاظ نشده و با در نظر گرفتن آن می‌توان به رقم بهتری دست پیدا کرد. سم ناجی کارشناس NPD توضیح داده که Battlefield 1، Mafia 3 و Gears of War 4 عملکرد بسیار خوبی در فروش داشته و توانسته‌اند، آمار کلی سود بازی‌های ویدئویی در آمریکا را به وجود افت بخش سخت افزار بهبود دهند.

اگرچه Battlefield 1 در صدر جدول یک ماه گذشته قرار گرفته اما باید این مسئله را در نظر گرفت که در اطلاعات موجود فروش دیجیتال Gears of War 4 لحاظ نشده که معمولا در مورد بازی‌های انحصاری رقم قابل توجه‌تری است.

10 بازی پرفروش یک ماه گذشته از دید NPD:

 

  • Battlefield 1
  • Mafia 3
  • Gears of War 4
  • FIFA 17
  • NBA 2K17
  • The Elder Scrolls 5: Skyrim
  • WWE 2K17
  • Civilization 6
  • Titanfall 2
  • Madden NFL 17

همان طور که پیش‌تر هم توضیح دادیم، Xbox One برای چهارمین ماه پیاپی توانست PS4 را در آمریکا شکست دهد و کارشناس‌های NPD اعتقاد دارند که دلیل اصلی این موضوع عرضه Gears of War 4، Xbox One S و البته کاهش قیمت مدل‌های قدیمی بوده. با توجه به اطلاعات موجود می‌توان انتظار داشت که این وضعیت با در نظر گرفتن آمار فروش PS4 Pro که در ماه جاری عرضه شده و در گزارش نوامبر NPD لحاظ می‌شود، تغییر کند.

طبق گفته NPD، فروش سخت افزار مایکروسافت به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته 8 درصد افزایش داشته اما نمی‌توان انتظار سودی برای آنها داشت، زیرا قیمت کلی محصولات مایکروسافت به لطف عرضه مدل 500 گیگابایتی باندل Xbox One S و Minecraft (دلیل اصلی خارج شدن این بازی از فهرست پرفروش‌ترین‌ها) چیزی حدود 17 درصد کاهش یافته.

هرچند Xbox One توانسته رتبه اول چند ماه اخیر را به دست آورد اما این به معنی شکست دیگر پلتفرم‌ها نیست. NPD اعتقاد دارد که دلیل اصلی این کاهش درآمد ارتباط مستقیمی با کاهش قیمت دارد تا پایین آمدن تعداد فروش. به طور مثال هرچند پلتفرم‌های سونی در صدر قرار نگرفته‌اند اما باندل 500 گیگابایتی PS4 Slim و Uncharted 4 به عنوان محصولی جداگانه (معمولا آمار فروش مربوط به تمام باندل‌ها می‌شود) در صدر فروش قرار گرفته و 18 درصد کل بازار را به خود اختصاص داده است.

کنسول 3DS برای پنجمین ماه متوالی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته رشد فروش داشته و توانسته چه در زمینه تعداد و چه در زمینه درآمد، افزایشی 12 درصدی را تجربه کند. یکی از دلایل این موضوع افزایش محبوبیت Pokemon اعلام شده که به احتمال فراوان با در نظر گرفتن آمار Pokemon Sun & Moon در ماه آینده، بهبود چشم‌گیری پیدا می‌کند.

در نهایت NPD توضیح داده که گیمرها در ماه اکتبر امسال 875.7 میلیون دلار برای بازی خرج کرده‌اند که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 6 درصد (827.7 میلیون دلار) افزایش داشته. فروش نرم‌افزار کنسول‌های بازی نسبت به اکتبر سال پیش 31 درصد افزایش داشته به 505.7 میلیون دلار رسیده و فروش نرم‌افزار PC هم 172 درصد افزایش داشته و 33.8 میلیون دلار بوده.

 

منبع

 

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 + 10 =