اخبار بازی

جلوگیری Bethesda از فروش نسخه باز نشده The Evil Within 2

جلوگیری Bethesda از فروش نسخه باز نشده The Evil Within 2

وی جی مگ: گیمری که سعی داشت نسخه باز نشده The Evil Within 2 را به فروش برساند اظهار کرد شرکت Bethesda از او درخواست کرد تا موجودی قرار داده شده در آمازون را حذف کند در غیر این صورت با شکایت قانونی مواجه خواهد شد.

به گزارش وی جی مگ، فرشنده بازی که شخصی به نام رایان هووپ است با وبسایت پالیگان تماس برقرار کرد و مدارک میان ارتباطات خود با شرکت Bethesda را ارائه کرد که نشان می‌دهد شرکت ناشر مذکور با فروش دوباره بازی The Evil Within 2 مشکل دارد. هووپ نامه‌ای از Bethesda دریافت کرده که بیان می‌دارد او باید نسخه باز نشده The Evil Within 2 موجود در آمازون را حذف کند در غیر این صورت با اقدام قانونی مواجه می‌شود. این نسخه بازی بازنشده و استفاده نشده بوده اما ناشر آن مدعی شده این موارد بازی را به عنوان “نسخه جدید” تایید نمی‌کند. مکاتبات قانونی Bethesda با هووپ نشان می‌دهد ادعای صورت گرفته مبنی بر اینکه بازی کاملا جدید است، مانند بازاریابی غلط و نامناسب بوده هر چند که هووپ اظهار می‌کند حتی جلد آن نیز پس از خرید پاره نشده است.

هووپ سرانجام این نسخه را از آمازون حذف کرد. اما با این حال این شخص جواب شرکت Bethesda را بدین گونه داد که براساس قانون اصول فروش اول موجود در ایالت متحده آمریکا او کاملا حق داشته تا بازی را مجددا به فروش برساند. Bethesda مخالفت خود را بدین گونه اظهار کرد که به دلیل اینکه این شخص بازی را مجددا به فروش می‌رساند جنس او ضمانتی نداشته و آن را از جنس اصلی متمایز و جدا می‌سازد.

همان‌طور که پالیگان اشاره کرد شامل نشدن اقدام هووپ برای فروش بازی خود توسط اصول فروش اول، فروش مجدد تمامی بازی‌های ویدئویی را زیر سوال می‌برد. مسئله‌ای که با اقدام هووپ آغاز شده و سرانجام مشخصی نیز ندارد. اما در پایان او اقدامات صورت گرفته توسط Bethesda برای این مسئله را یک “بیش از حد بزرگ کردن غیرمعمول” توصیف کرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 − ده =