اخبار بازی

استودیو سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد

استودیو سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد

وی جی مگ: استودیو سازنده بازی Dead Rising تعطیل شد. شرکت کپکام به دنبال کنسل کردن تمامی پروژه‌های شعبه ونکوور خود، بسته شدن این استودیو را مورد تایید قرار داد.

به گزارش وی جی مگ، ابتدا اعلام شد شرکت کپکام قصد دارد وضعیت منابع توسعه خود را که تولید محصولات جهانی را برعهده دارند بررسی و بازنگری کند. کپکام تمرکز خود را به افزایش کارایی و رشد بخش عملیاتی تولیدی خود اختصاص داده و به منظور رسیدن به همین هدف، واحد تحقیق و بررسی و استخدام نیرو به مرکز اصلی کمپانی در اوساکا اعزام شدند. در نتیجه این فرایند و بررسی‌های به عمل آمده روی پروژه‌های در حال تولید شعبه ونکوور، شرکت کپکام تصمیم گرفت پروژه‌های این استودیو را متوقف کند و روی ساخت عناوین اصلی خود در ژاپن تمرکز خواهد کند. لازم به ذکر است شعبه نام‌برده به عنوان استودیو سازنده بازی Dead Rising و Puzzle Fighter شناخته می‌شد.

در همین راستا تمامی واحدهای عملیاتی Capcom Vancouver به حالت تعلیق درآمده، استودیو بسته شده و کارمندان آن نیز اخراج شدند. این موضوع باعث بیکار شدن 158 کارمند شده که البته بسته‌های خدماتی پس از خروج دریافت خواهند کرد. البته انتظار می‌رود بخش اصلی از این تیم تا پایان ماه ژانویه به کار خود ادامه دهد تا امور مربوط به تدارکات انجام شوند. پیش از همین ماجرا بود که اعلام شد شرکت کپکام به دلیل کنسل کردن پروژه‌های خود در شعبه ونکوور ضرر 4.5 میلیارد ین‌‎ی معادل 40 میلیون دلار متحمل شده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × دو =