اخبار بازی

همکاری Crytek و Improbable برای ساخت یک بازی بزرگ

همکاری Crytek و Improbable برای ساخت یک بازی بزرگ

وی جی مگ: کمپانی Crytek از همکاری و مشارکت با Improbable خبر داد. همکاری Crytek و Improbable قرار است به منظور توسعه یک بازی بزرگ AAA با استفاده از Cryengine و SpatialOS صورت بگیرد.

به گزارش وی جی مگ، Crytek وعده داد که به‌زودی جزئیات بیشتری از این بازی منتشر می‌شود. به دنبال آن که اعلام شد Unity تغییراتی در شرایط سرویس‌دهی و سرویس‌های پردازش ابری خود به وجود آورده که با شرایط Improbable ناسازگاری داشت قرارداد میان‌ آن‌ها لغو شده و همکاری Crytek و Improbable صورت گرفته است. به همین دلیل کمپانی Crytek به Improbable ملحق شد تا بتواند پشتیبانی SpatialOS را به انجین Cryengine اضافه کند تا سایر توسعه‌دهندگان هم بتوانند از آن استفاده کنند.

SpatialOS یک پلتفرم ابری برای بازی‌های آنلاین ریل‌تایم بوده که در حال حاضر در یک بازی توسعه یافته توسط Cryengine تحت عنوان Mavericks: Proving Grounds مورد استفاده قرار می‌گیرد. عنوانی بتل رویال که در آن هزار پلیر با یکدیگر به نبرد می‌پردازند. استودیو Automaton ساخت این بازی را برعهده داشته است. تغییراتی که Unity در ساختار سرویس‌های خود به وجود آورد فرصتی مناسب را در اختیار Crytec قرار داد تا علاوه‌بر همکاری با Improbable، مدارکی را برای سازندگانی که قصد دارند بازی‌های خود را از Unity به Cryengine منتقل کنند به صورت عمومی منتشر کند.

در حال حاضر هنگامی که درآمد اثری که توسط Cryengine ساخته شده از 5 هزار دلار گذشت 5 درصد درآمد آن به کمپانی Crytec می‌رسد. در حالی که Unity مدعی شده بود SpatialOS هم‌چنان روی انجین آن‌ها پشتیبانی می‌شود با این حال کمپانی Epic Games با اعلام همکاری با Improbable از اختصاص پیدا کردن بودجه 25 میلیون دلاری به سازندگانی خبر داد که در پروژه‌های‌شان از Unreal Engine استفاده کنند. بدین ترتیب بسیاری از توسعه‌دهندگان ترغیب خواهند شد تا به جای استفاده از Unity از سایر انجین‌های بازی‌سازی برای پروژه‌های‌شان استفاده کنند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × سه =