اخبار بازی

وضعیت عملکرد قفل Denuvo در سال 2017 چگونه بود ؟

عملکرد قفل Denuvo در سال 2017

وی جی مگ: DRM یکی از ستیزه‌جو‌ترین بحث‌هایی است که برای پلتفرم‌ PC شکل می‌گیرد. در حالی که قرار است جلوی دزدی را بگیرد، خیلی‌ها ادعا می‌کنند که این قفل مانع اجرای خوب بازی‌ها می‌شود. یکی از کمپانی‌هایی که در مرکز این بحث‌ها قرار دارد Denuvo است.

به گزارش وی جی مگ، در حالی که عده‌ای از PC گیمرها می‌خواهند این قفل از بین برود، مدیر فروش Denuvo یعنی Elmar Fischer سعی کرد تا ضرورت قفل را به Games Industry توضیح دهد. او باور دارد حتی بعد از اینکه DRM کرک شد، وجود آن برای محافظت از فروش اولیه ضروری است. «این اثرات مشخص هستند ولی آن‌ها را نمی‌بینید. آن‌ها حرف نمی‌زنند، مانند صنعت فیلم‌سازی نیست که بعد از دزدیده شدن فیلم بدانند که چه‌کار می‌کنند. هدف ما این است که از فروش‌ اولیه بازی‌ها محافظت کنیم. البته دوست داریم که هیچ وقت بازی‌ها کرک نشوند ولی در صنعت بازی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

برای ما سخت است که پاسخی کامل به بازی‌هایی بدهیم که از آن‌ها محافظت می‌کنیم. فکر می‌کنم که تاثیر بزرگی داشتیم، به ویژه اگر از فروش اولیه محافظت کنیم می‌توانیم نمایش خوبی در مقایسه با بازی‌هایی داشته باشیم که به سرعت کرک می‌شوند»

در مورد مشکلاتی که با DRM به وجود آمد، Elmar اعتراف کرد که سال پیش، سال ضعیفی برای Denuvo بوه است که چندین بازی با اینکه به سرعت کرک شدند، مشکلاتی در اجرای بازی داشتند. مشکل بازی Tekken 7 ظاهرا مربوط به پیچیدگی بازی است. البته این دلیل شامل حال بازی Sonic Mania نمی‌شود. «درست است ما در پاییز سال قبل Pathهای سنگینی داشتیم که به سرعت بازی‌ها کرک می‌شدند. به نظرم این مشکل مربوط به زمانی است که ایده کار کردن با Irdeto را داشتیم. به دنبال نقطه قوت تکنولوژی ما بودن، جالب است. کمک‌های زیادی از سمت مهندسان آن‌ها داشتیم. آن‌ها منابع تقریبا نامحدودی در مقایسه با 45 کارمند ما دارند.»

ظاهرا Denuvo از عملکرد خود در سال 2017 ناراضی بوده و البته گیمرهای PC به خاطر مشکلاتی که در بازی‌هایشان به وجود می‌آمد از این شرکت عصابی بودند. اگر این شرکت بتواند عملکرد خود را بهتر کند می‌تواند نظر توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌ها را جلب کند.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

9 − نه =