اخبار بازی

اعضای سابق Telltale از این استودیو شکایت کردند

اعضای سابق Telltale از این استودیو شکایت کردند

وی جی مگ: ظاهرا عواقب تعطیلی ناگهانی استودیو Telltale Games تمامی ندارد. ورنی رابرتز به نمایندگی از اعضای سابق Telltale از این استودیو شکایت کرده و کمپانی را متهم به نقض قوانین کاری مربوط به ایالت کالیفرنیا و فدرال کرده است.

به گزارش وی جی مگ، قانون فدرال در اینجا از اعلام آگاهی پیش از تعدیل نیروی کاری (WARN) حکایت دارد که در سال 1988 به تصویب رسید. همان‌طور که از اسم بر می‌آید کمپانی‌هایی که حداقل 100 نیروی کاری دارند باید قبل از اخراج‌‍‌ها و تعدیل نیروی خود به کارکنان اطلاع بدهند. در موضوع قابل بحث چون این قانون برای اخراج حداقل 50 کارمند در مدت زمان 30 روز تعریف می‌شود، برای آن 60 روز کامل محاسبه می‌شود. در کالیفرنیا که استودیو Telltale نیز در آن واقع است 100 کارمند به 75 نفر کاهش یافته است.

برای خلاصه این مطلب باید توضیح داد شرکت Telltale Games میزان 275 کارمند در اختیار داشت که ناگهان 250 نفر از آن‌ها بدون آگاهی قبلی در روز جمعه برابر 21 سپتامبر اخراج می‌شوند. هیچ کدام از این افراد از حقوق پس از اخراج بهره‌مند نمی‌شوند و وبسایت کوتاکو نیز در گزارش خود بیان کرده بود ظاهرا بیمه سلامت تمامی کارکنان شرکت نام‌برده تا انتهای سپتامبر خاتمه می‌یافت. از این رو کمپانی 30 دقیقه به کارکنان خود فرصت داده تا محل کار خود را ترک نمایند. اکنون این موارد باعث شده تا اعضای سابق Telltale از کمپانی قبلی خود شکایت نمایند.

پیش از این نیز کوین برونر یکی از موسسان و مدیران Telltale Games در ماه ژوئن به دلیل اختلافات نقض قرارداد با شرکت از آن شکایت کرده بود. در حال حاضر تنها 25 نفر در کمپانی باقی ماندند که در حال کار روی بازی Minecraft: Story Mode مربوط به نتفلیکس هستند. با این حال کمپانی به دنبال راهی است تا بتواند دو اپیزود باقی مانده از فصل آخر The Walking Dead را هم عرضه نماید.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 + بیست =