اخبار بازی

پایان کار یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های محتوای بازی یوتیوب

پایان کار یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های محتوای بازی یوتیوب

وی جی مگ: کمپانی Machinima که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های محتوای بازی یوتیوب محسوب می‌شد و کمک بسیاری به محبوب کردن بازی در وبسایت یوتیوب داشت رسما به کار خود پایان داد.

به گزارش وی جی مگ، در نتیجه این اقدام باعث می‌شود تا 81 کارمند حاضر درون کمپانی Machinima اخراج شده و شغل خود را از دست بدهند. هم‌چنین تعدادی از ویدئوهای این کمپانی در یوتیوب به حالت خصوصی در آمده و از دسترس کاربران و سازندگان اصلی آن‌ها خارج شده است. Machinima کار خود را 13 سال پیش و در روز 16 ژانویه 2006 آغاز کرد و برای مدت زمان طولانی، جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های محتوای بازی یوتیوب به شمار می‌آمد به طوری که در هر ماه چندین میلیون بازدید و مشترک کسب می‌کرد. در حال حاضر کانال یوتیوب این شرکت 12.4 میلیون مشترک در اختیار دارد.

با این حال Machinima در چند سال اخیر از توجهات اصلی خارج شده بود. در سال 2014 بود که این کانال مورد اتهام قرار گرفت مبنی بر این که با دریافت پول از مایکروسافت برای آن‌ها تبلیغات مثبت می‌کند بدون این که جزئیات چنین معامله‌ای را افشا کرده باشد. امروزه بسیاری از رسانه‌ها تولیدکنندگان محتوا چنین معامله‌هایی را برای مخاطبین و بینندگان خود افشا می‌کنند و انجام آن به امری رایج تبدیل شده است.

شرکت Machinima در سال 2000 به عنوان محلی برای تولیدکنندگان محتوای بازی ایجاد شد. در سال 2018 شرکت AT&T این کمپانی را به یکی از زیرمجموعه‌های Otter Media منتقل کرد که خود از شرکت‌های دیگری چون VRV و Crunchyroll تشکیل شده است. تمامی کارمندان Machinima اخراج نشده و برخی از آن‌ها به شعبه‌های Otter Media منتقل می‌شوند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 + ده =

  • درسته خودمم دیگه ویدئوهاشونو نگاه نمیکردما ولی ناراحت شدم.
    حکم اون فامیلی رو داشت که ازش خوشت نمیومد ولی مرده الان :sweat: 😥