اخبار بازی

تمجید کارگردان God of War از بازی The Last of Us

تمجید کارگردان God of War از بازی The Last of Us

وی جی مگ: عنوان God of War آخرین ساخته استودیو سانتا مونیکا یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته به شمار می‌رفت که با روایت داستانی شگفت‌انگیز، نگاهی تازه به شخصیت کریتوس و کنکاش رابطه پدر و فرزندی او با آرتئوس توانست توجهات فراوانی را به سمت خود جلب کند. با این حال یکی از عناوین چند سال اخیر سونی به قدری در زمینه داستانی ویژه بوده که همواره مورد تحسین و تمجید کارگردان God of War قرار گرفته است.

به گزارش وی جی مگ، کوری بارلوگ به تازگی گفتگویی با کانال NoClipVideo در یوتیوب انجام داده و در مورد شاهکار خود به صحبت پرداخته است. هنگامی که بحث روایت و داستان‌سرایی به میان آمد بارلوگ به طور ویژه به تمجید و تحسین یکی دیگر از عناوین انحصاری و داستان‌محور سونی یعنی The Last of Us محصول شاهکار استودیو ناتی‌داگ پرداخت که داستان و روایتی جاودانه را در تاریخ صنعت ویدئوگیم از خود برجای گذاشت.

بارلوگ اظهار کرد که اولین نسخه این بازی اثری است که همواره او و بسیاری از مخاطبین دیگر آن را به یاد می‌آورند. در حالی که بارلوگ تلاش می‌کرد با احتیاط صحبت کند که The Last of Us تنها بازی نیست که توانسته به چنین امری دست پیدا کند اما لذتی که این بازی ارائه می‌کرد باعث شد تا با اثری فراموش نشدنی همراه شویم که تاثیر عمیقی روی بازی‌های تک‌نفره ماجراجویی و داستان آن‌ها گذاشته است.

تمجید کارگردان God of War از بازی The Last of Us این گونه ادامه پیدا کرد که ساخته ناتی‌داگ موضوعاتی را ترکیب و ارائه می‌کرد که باعث می‌شد مخاطب اهمیت فراوانی به شخصیت‌های آن بدهد. «این بازی سبب می‌شد احساسی بیشتر از ترس، تنش و خشم داشته باشید. بزرگ‌ترین نکته این بازی ارائه حسی از لذت توأم با اندوه و غم بود. هدفی برای تلاش در مقابل شما قرار می‌داد و این بزرگ‌تر از یک داستان معمولی بود. The Last of Us از ایجاد یک ارتباط یا رابطه سخن می‌گفت. ارتباطی ارزشمند که سبب می‌شد عمیقا با شخصیت‌های آن احساس همدلی و همدردی داشته باشید. موضوعی که الهام‌بخش بسیاری از توسعه‌دهندگان دیگر شد تا از داستان و دنیایی که توسط خالقان The Last of Us ساخته شد ایده بگیرند یا به نوعی دیگر آن را ادامه دهند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه − سه =