اخبار بازی

انتقاد خالق God of War از مجموعه بازی Uncharted

انتقاد خالق God of War از مجموعه بازی Uncharted

وی جی مگ: دیوید جفی خالق God of War همواره در شبکه‌های اجتماعی فعالیت پررنگی دارد و به تازگی در مجموعه‌ای از توئیت‌ها انتقاد خود نسبت به وضعیت فعلی آثار اکشن ماجراجویی سوم شخص را با مثال‌هایی از مجموعه بازی Uncharted نشان داده.

به گزارش وی جی مگ، دیوید جفی خالق God of War اعتقاد دارد که در حال حاضر بازی‌های پرهزینه (AAA) روندی تکراری را در تمامی لحظات گیم‌پلی در هر کدام از ادامه‌های منتشر شده به نمایش در می‌آورند. او برای نشان دادن این موضوع به سراغ مجموعه بازی Uncharted رفته.

از دید خالق God of War بازی Uncharted 4 هرچند گرافیک و به صورت کلی کیفیت بالاتری نسبت به گذشته دارد اما هسته اصلی گیم‌پلی آن هیچ تغییری نسبت به قسمت اول این مجموعه نکرده. جفی البته در ادامه توضیح داده که از دید او به هیچ‌وجه مجموعه بازی Uncharted آثاری بی‌کیفیت یا بد نیستند اما این اتفاقی است که برای اکثر بازی‌های پر هزینه در ژانر اکشن ماجراجویی در حال رخ دادن است.

جفی اعتقاد دارد که بازی‌های پرهزینه امروزی کار خود را در زمینه ارائه کیفیت و تولید سطح بالا به خوبی انجام می‌دهند اما در رساندن سورپرایز یا خبر جدید موفق نیستند. خالق God of War نهایتا به این موضوع نیز اشاره دارد که طی دهه 90 میلادی قبل از اینکه حتی گیمرها متوجه موضوع شوند، خود تولیدکننده‌ها از جریان عرضه بازی‌های پلتفرمری که سعی داشتند شخصیت اصلی خود را به عنوان نماد کنسول‌ها معرفی کنند خسته شده بودند.

اتفاقی که برای آثار اکشن ماجراجویی سوم شخص طی 3 یا 4 سال آینده تکرار می‌شود و گیمرها از عرضه تعداد زیادی بازی در این ژانر خسته می‌شوند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

6 + پانزده =