اخبار بازی

استودیو Remedy به سراغ مجموعه بازی Max Payne نمی‌رود

استودیو Remedy به سراغ مجموعه بازی Max Payne نمی‌رود

وی جی مگ: دو قسمت اول از مجموعه بازی Max Payne توسط استودیو Remedy توسعه یافت. اثری در ژانر سوم شخص شوتر و منحصر به فرد که به واسطه ایجاد لحظه‌های ویژه در بخش روایت داستان خود طرفداران بسیاری  پیدا کرد. پس از آن قسمت سوم توسط Rockstar تولید شد. اثری شایسته که البته نتوانست به مانند دو نسخه اول به جایگاهی ویژه میان طرفداران بازی دست پیدا کند. با این حال سم لیک نویسنده و خالق Max Payne اظهار کرده که Max Payne 2 آخرین اثر از این مجموعه بود که توسط Remedy ساخته شد.

به گزارش وی جی مگ، در مصاحبه با وبسایت Screen Rant سم لیک اظهار کرد شکاف ایجاد شده میان ساخت ادامه این فرنچایز پس از Max Payne 2 ارتباطی به فروش پایین بازی نداشته و به این دلیل بوده که امتیاز آن به کمپانی Take-Two فروخته شده بود. «پس از انتشار نخستین بازی امتیاز آن به Take-Two و Rockstar فروخته شد. در بخشی از این قرارداد، توافقی صورت گرفت که ما دنباله این بازی را نیز تولید کنیم. بنابراین با این درک شرایط خوبی محسوب می‌شد. ما شور و اشتیاق فراوانی نسبت به Max Payne داشتیم. ایده‌های مشخصی نیز از قسمت اول وجود داشت و ساختن دنباله نیز لذت‌های خاص خودش را داشت. با این حال، این آخرین اثر از مجموعه بازی Max Payne برای ما محسوب می‌شد که توسعه آن را برعهده داشتیم و می‌توانید موارد احساسی که هنگام ساخت بازی به وجود می‌آمد را تصور کنید. بنابراین از دیدگاه تیم تولید، این بازی خداحافظی مطلوبی با آن به شمار می‌رفت.»

هنگامی که در خصوص Max Payne 3 که در سال 2012 توسط Rockstar ساخته و عرضه شد از سم لیک سوال شد وی پاسخ داد که بسیار خوشحال است توسعه‌دهندگان جدید این اثر تصمیم گرفتند بازی را به مسیر مخصوص خودشان هدایت کنند و سعی نکردند از آن‌چه که Remedy با دو نسخه اولیه انجام داده بود تقلید کنند. «اعضای استودیو Rockstar یعنی دن هوسر و سایر افراد در میان پروسه توسعه Max Payne 3 نزد ما آمده و از ما پرسیدند که آیا تمایل داریم بازی را تجربه کرده و نکاتی در خصوص آن ارائه کنیم. که البته بسیار اقدام پسندیده‎‌ای از جانب آن‌ها بود. برای من این بازی دقیقا حس و حال یک ساخته Rockstar را می‌داد و ایده‌های آن‌ها در بازی پیاده شده بود که بسیار عالی هم بودند. بنده احساس کردم این تغییر جهت بسیار بهتر از آن است تا بخواهند از آن چیزی که ما تولید کرده بودیم تقلید کنند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

18 − 1 =

  • max payne خیلی فرانچایز خوبیه ، امیدوارم مثل شاهزاده ایرانی به حال خودش رها نشه (البته این ربطی به راک استار نداره ، صرفا برای این گفتم که شاهزاده ایرانی هم پتانسیل خوبی داره اما سازنده هاش بیخیالش شدن) البته که راک استار روی ساخت بازی هاش زمان زیادی میزاره و از اونجایی که تو برنامه کاریش تا چند سال آینده بازی هایی مثل بولی و جی تی آی 6 وجود داره فکر کنم حالا حالاها خبر جدیدی از این فرانچایز دوس داشتنی در کار نباشه :struggle: