اخبار بازی

کاهش پیش‌بینی درآمد صنعت بازی به 134.9 میلیارد دلار

کاهش پیش‌بینی درآمد صنعت بازی به 134.9 میلیارد دلار

وی جی مگ: وبسایت Newzoo از کاهش پیش‌بینی درآمد صنعت بازی به 134.9 میلیارد دلار خبر داد. این موسسه تحلیلی در پیش‌بینی اولیه خود اظهار کرده بود صنعت بازی در سال 2018 میزان 137.9 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. این موضوع به طور عمده ناشی از کاهش درآمد بازی‌های موبایلی در سال جاری شده است.

به گزارش وی جی مگ، هما‌ن‌طور که ذکر شد این کاهش پیش‌بینی درآمد صنعت بازی به دلیل تغییرات صورت گرفته در سود بازی‌های موبایلی صورت گرفته. Newzoo در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که درآمد این بخش از صنعت بازی در سال 2018 برابر با 70.3 میلیارد دلار خواهد بود اما اکنون این پیش‌بینی به 63.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. این مسئله دو دلیل اصلی دارد.

اولین دلیل به قوانین جدید وضع شده در کشور چین مربوط می‌شود که مانع از حضور بازی‌های موبایلی جهانی در این کشور می‌شود. اگرچه این قانون شامل هر دو نوع بازی موبایلی و کنسولی می‌شود اما عناوین موبایلی و کمپانی‌های سازنده آن‌ها بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. به طوری که پیش‌بینی اولیه Newzoo مبنی بر درآمد 23 میلیارد دلاری در سال 2018 به 19.4 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. دومین دلیل کاهش و عدم عرضه بازی‌های بزرگ و بلاک‌باستر برای پلتفرم‌ گوشی‌های هوشمند در سال 2018 بوده است. به طوری که اطلاعات منتشر شده بیان می‌دارد 100 بازی برتر این پلتفرم‌ها به مقداری که از آن‌ها انتظار می‌رفت عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.

علیرغم تمامی این موارد Newzoo تاکید کرد بازی‌های موبایلی هم‌چنان بزرگ‌ترین بخش بازار گیم را در اختیار داشته در حالی که سهم آن‌ها از 50 درصد بازار به 47 درصد کاهش پیدا کرده است. این مسئله اما باعث شده تا سهم بازار بازی‌های کنسولی بیشتر شود و از همین رو پیش‌بینی درآمد بازی‌های کنسولی نیز افزایش پیدا کرده است. اگرچه پیش‌بینی ابتدایی Newzoo به 34.6 میلیارد دلار اشاره داشت اما اکنون این مورد به 38.3 میلیارد دلار اشاره می‌کند. هم‌چنین پیش‌بینی درآمد بازی‌های PC به دلیل محبوبیت و موفقیت عناوین بتل رویال از 32.9 میلیارد دلار به 33.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × دو =