اخبار بازی

اعلام جزئیات سرویس آنلاین Nintendo Switch

اعلام جزئیات سرویس آنلاین Nintendo Switch

وی جی مگ: طرفداران و مخاطبین کنسول هیبریدی نینتندو مدت‌هاست که منتظر اعلام جزئیات سرویس آنلاین Nintendo Switch بودند و امروز سرانجام این اطلاعات در جریان برگزاری Direct نینتندو به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش وی جی مگ، قابلیت‌های سرویس آنلاین Nintendo Switch به پنج دسته اصلی Online Play, Nintendo Entertainment System—Nintendo Switch Online, Save Data Cloud, Smartphone App و Special Offers تقسیم می‌شوند. قابلیت Online Play همان‌طور که از آن نام پیداست به بازیکنان اجازه می‌دهد در بازی‌هایی مثل Super Smash Bros. Ultimate یا Splatoon 2 با یکدیگر رقابت یا در کنار همدیگر همکاری داشته باشند.

سرویس Nintendo Entertainment System—Nintendo Switch Online به مشترکین اجازه می‌دهد تا عناوین کلاسیک NES را در هر زمان و در هر مکانی تجربه نمایند. بازی‌هایی هم‌چون Ice Climber در بخش چندنفره آفلاین خود از دو نفر پشتیبانی می‌کنند و عناوین دیگری مثل Dr. Mario نیز از بخش چندنفره آنلاین برخوردار خواهند بود. همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود این سرویس در هنگام عرضه محتوی 20 بازی خواهد بود که شامل Ice Hockey، The Legend of Zelda، Super Mario Bros. 3 و Pro Wrestling می‌شوند.

با توجه به این مسئله که احتمال دارد در صورت آسیب رسیدن به دستگاه، فایل‌های ذخیره بازی‌ها از بین بروند سرویس Save Data Cloud در اختیار دارندگان Nintendo Switch قرار می‌گیرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های ذخیره خود را در فضای ابری ذخیره نمایند. البته اطلاعاتی در مورد چگونگی سازگاری این قابلیت با بازی‌های مختلف به اشتراک گذاشته نشد.

The Smartphone App برای مدتی‌ است که در دسترس کاربران Switch قرار دارد. این قابلیت استفاده از مکالمات صوتی حین برگزاری مسابقات آنلاین را در اختیار پلیرها قرار می‌دهد. البته با این فرض که از سرویس‌های دیگری هم‌چون Skype یا Discord استفاده نشود. این قابلیت تنها به سرویس‌های آنلاین اختصاص پیدا می‌کند. متاسفانه نینتندو اطلاعات بیشتری از قابلیت اختصاصی The Smartphone App به اشتراک نگذاشت.

در خصوص Special Offers یا پیشنهادات ویژه نیز شرکت نینتندو هیچ‌گونه جزئیاتی را ارائه نکرد اما می‌توان انتظار داشت به اعمال تخفیفات مختلف برای بازی‌ها اختصاص پیدا کند. باید امیدوار بود شرکت نینتندو سرویس‌هایی مثل PlayStation Plus و Xbox Live Gold هم ایجاد کند تا کابران بتوانند به صورت ماهانه، محتویات و بازی‌های رایگان دریافت کنند. سرویس آنلاین Nintendo Switch در تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) عرضه می‌شود. حق اشتراک ماهانه آن 4 دلار، سه ماهه 8 دلار و 12 ماهه 20 دلار خواهد بود. بهای اشتراک خوانوادگی برای اعضای 2 الی 7 نیز برابر 35 دلار اعلام شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × 1 =