اخبار بازی

روایت Obsidian از دلایل همکاری با Microsoft

روایت Obsidian از دلایل همکاری با Microsoft

وی جی مگ: چندی پیش بود که کمپانی Microsoft در ادامه خرید استودیوهای جدید خود خبر از خرید Obsidian داد. استودیویی که به واسطه ساخت آثار نقش آفرینی نمادین و قابل توجهی هم‌چون Fallout New Vegas شناخته می‌شود. اگرچه شایعه خریداری شدن این استودیو توسط سازنده Xbox مدت‌ها به گوش می‌رسید اما همکاری با Microsoft یکی از سورپرایزهایی بود که در سال گذشته در صنعت بازی به وقوع پیوست.

به گزارش وی جی مگ، با این حال برای بسیاری این سوال مطرح شد که چرا Obsidian تصمیم گرفت به زیرمجموعه Microsoft در بیاید. در حالی که Pillars of Eternity به عملکرد خوب خود ادامه می‌داد و به‌علاوه این کمپانی طی قراردادی با 2K و واحد نشر آن تحت عنوان Private Division مشغول ساخت بازی The Outer Worlds است بسیاری مایل بودند بدانند دلایل Obsidian برای همکاری با Microsoft در طولانی مدت چه مواردی بوده است. Feargus Urquhart مدیرعامل این استودیو در صحبت با گیم اینفورمر توضیحاتی پیرامون این موضوع ارائه کرد و اظهار کرد مهم‌ترین دلیل برای به زیرمجموعه درآمدن Microsoft به امنیت مالی و در اختیار داشتن منابعی برای ساختن آثاری که تیم سازنده علاقه‌مند به ساخت آن‌ها بوده مرتبط می‌شده است.

«به عنوان یک کمپانی باید یک تصمیمی را اتخاذ می‌کردیم. وقتی شما تجارتی را انجام می‌دهید مسائل کم و بیش به امور مالی مرتبط می‌شوند. تیم ما متشکل از 160 الی 170 نفر است و ما در اوایل سال 2018 به موضوعاتی از قبیل جهتی که استودیو باید در پیش بگیرد و یا مثلا برای ساخت یک بازی با هزینه مشخص، بودجه مورد نیاز را از چه جایی باید به دست آورد فکر می‌کردیم. ما با ناشران مختلفی صحبت کردیم و در عین حال شرایط به صورت مستقل نیز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شد.»

«کار به جایی رسید که از خود سوال می‌کردیم آیا باید ذات استودیو را تغییر داده، از ساخت عناوین نقش‌آفرینی دست برداریم و هر کاری که در توان‌مان هست انجام دهیم تا ناشران بودجه‌ای را در اختیار ما قرار دهند ؟ به دست آوردن سرمایه‌گذاری و یا خریداری شدن توسط کمپانی دیگر نیز یکی از این سوال‌هایی بود که به ذهن‌مان خطور می‌کرد. در پایان این ماجرا با خریداری شدن توسط Microsoft به سرانجام رسید. آن‌ها موفق به انجام کاری شدند که انجام آن را برای 15 سال پیش برنامه‌ریزی کرده بودند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پانزده − 12 =