اخبار بازی

موسس Oculus این کمپانی را ترک کرد

موسس Oculus این کمپانی را ترک کرد

وی جی مگ: امروز برندن ایریبه به عنوان یکی از اعضای کلیدی و موسس Oculus این کمپانی را ترک کرد. گزارش‌های قبلی نشان از این دارد که ایریبه وظیفه هدایت تیم سازنده Rift 2 را برعهده داشته. نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی Oculus که فرایند ساخت آن هفته گذشته به واسطه تغییرات داخلی کمپانی متوقف شد.

به گزارش وی جی مگ، اطلاعات به دست آمده نشان از این دارد که دلیل اصلی که باعث موسس Oculus این کمپانی را ترک کند، توقف ساخت Rift 2 و البته اختلاف نظر در مدیریت بوده که با کمپانی صاحب Oculus یعنی Facebook به وجود آمده. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی این روزها در سال 2014 با پرداخت مبلغی معادل 2 میلیارد دلار Oclus را خریداری کرد.

ایریبه که یکی از موسسان این شرکت است در سال 2016 از سمت مدیرعاملی Oculus کناره‌گیری کرد تا فرایند توسعه هدست واقعیت مجازی نسل بعدی این کمپانی را شروع کند. محصولی که نهایتا به مرحله نهایی تولید نرسید. در همین راستا سخنگوی Facebook توقف توسعه هدست واقعیت مجازی Rift 2 را تایید کرده اما به این موضوع نیز اشاره داشته که در آینده آنها روی نسل‌های آینده واقعیت مجازی کار خواهند کرد.

کمپانی Oculus چندی پیش از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest رونمایی کرد که برای اجرای واقعیت مجازی نیازی به PC ندارد و قرار است از بهار سال 2019 با قیمت 399 دلار روانه بازار شود.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + 2 =