اخبار بازی

ساخت Overkill’s The Walking Dead تنها طی یک سال و نیم انجام شد

ساخت Overkill’s The Walking Dead تنها طی یک سال و نیم انجام شد

وی جی مگ: عنوان Overkill’s The Walking Dead چند ماه پیش برای PC عرضه شد و نتوانست با استقبال چندانی مواجه شود. عملکرد بازی کمتر از سطح انتظار بود به حدی که سبب شد کمپانی ناشر یعنی Starbreeze تغییراتی در تیم مدیریت و تولید خود قرار دهد. با این حال گزارش جدید منتشر شده از فرایند تولید بازی، تصویر سیاه و ترسناکی از وضعیت سازندگان به نمایش می‌گذارد. به حدی که گفته شد ساخت Overkill’s The Walking Dead تنها طی یک سال و نیم انجام شده است.

به گزارش وی جی مگ، انعکاس مشکلات موجود در فرآیند ساخت بازی توسط وبسایت Eurogamer صورت گرفت این نشریه در صحبت با تعدادی از توسعه‌دهندگان حاضر در استودیو Overkill Software که ترجیح دادند ناشناس بمانند نوشت که ساخت و مشکلات پس از آن، از جایی آغاز شد که تیم سازنده تصمیم گرفت Overkill’s The Walking Dead را با استفاده از انجین جدید کمپانی Starbreeze تحت عنوان Valhalla Engine بسازد. با این حال آن‌ها به‌زودی متوجه شدند که ابزارهایی که این انجین برای توسعه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد فاصله زیادی با یک انجین ایده‌آل دارد. به طوری که یکی از افراد حاضر در تیم سازنده در صحبت با Eurogamer این انجین را یک آشغال مطلق و بلااستفاده  نامید که تنها در بهترین حالت 50 الی 60 قابلیت استفاده و پایداری دارد.

در این میان اعضای توسعه‌دهنده تصمیم گرفتند انجین بازی را عوض کرده و به سراغ Unreal Engine بروند. اما برای این کار بسیار دیر شده بود. «ظاهرا این طور بود که با تعویض انجین تمامی مشکلات حل شده و معجزه‌ای رخ می‌دهد. اما مشکل دیگری وجود داشت. در صورت تعویض انجین، تیم باید توسعه یک بازی AAA چندنفره را طی مدت زمان یک سال روی Unreal انجام می‌داد که تقریبا همه می‌دانند این امر انجام‌نشدنی است. بسیاری از ما انتظار می‌داشتند عرضه بازی را عقب بیندازیم.»

واضح است که بازی تاخیر نخورد و در این میان افرادی که ساخت Overkill’s The Walking Dead را برعهده داشتند کمی با انجین جدید آشنایی پیدا کردند. عدم وجود یک دیدگاه متمرکز و کارگردانی مشخص و تعیین شده به همراه استرس شدید و وضعیت کاری نامناسب سبب شد تا فرایند ساخت بازی بسیار سخت دنبال شود.

در حالی که ساخت Overkill’s The Walking Dead تنها طی یک سال و نیم انجام شده بود این بازی برای PC منتشر شد. به گفته سازندگان بسیار شگفت‌انگیز است که آن‌ها طی مدت زمان اشاره شده توانستند محصولی را ایجاد کنند که روی PC های مخاطبین قابل نصب و اجراست. «به همین دلیل است که بازی به مانند یک نسخه تست آلفا به نظر می‌رسد.» یک از سازندگان اصلی دیگر پروژه مدعی شد که «تمامی اعضای Overkill می‌دانستند چه سرنوشتی انتظار بازی را می‌کشد. اگرچه ما سخت تلاش کردیم و همه وجودمان را صرف توسعه بازی کردیم اما وقتی محصولی کیفیت لازم را ندارد و از ریشه مشکل دارد فرقی نمی‌کند چقدر مشکلات آن را برطرف کنید یا بهینه‌سازی کنید. آن محصول هم‌چنان بی‌کیفیت است.»

چندی پیش بود که اعلام شد نسخه‌های کنسولی Overkill’s The Walking Dead که پیش از این قرار بود در فوریه 2019 عرضه شوند با تاخیر مواجه شده و اکنون زمان انتشار مشخصی ندارند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 − 3 =