اخبار بازی

پلی استیشن کلاسیک 3 روزه هک شد

playstation classic hacked

وی جی مگ: در یک ماراتن جالب که در توییچ راه افتاده بود هکر معروف ژاپنی Yifanlu که رخنه و اکسپلویت Ps Vita را نمایان کرده بود به همراه چند تیم هکری مهمان در پخش زنده توانستند کنسول PlayStation Classic را هک کنند و بازی Crash Bandicoot را روی آن اجرا کنند. البته گویا این هک اولین اقدام روی این کنسول نبوده و یک روز قبل یکی از هکرهای معروف ژاپنی یعنی bakueikozo این کار را انجام داده بوده. همراه وی جی مگ باشید.

هکر معروف ژاپنی bakueikozo یک روز قبل از هک Yifanlu توانسته بود یکی از بازی‌های قدیمی کنسول را از طریق USB روی آن اجرا کند و آن را زنده به اجرا بگذارد. چند ساعت بعد از این استریم زنده، هکر دیگری با نام nvsofts نیز اسکرین شاتی از اجرای بازی Doom روی کنسول کلاسیک سونی به نمایش گذاشت. نکته‌ای که همه را متعجب کرد اجرای Doom نسخه PC روی این کنسول بود که توسط nvsofts انجام شده بود.

به نظر می‌رسد سونی اصلا روی امنیت این کنسول کار خاصی انجام نداده است و کلیدهای عمومی و خصوصی (Private & Public Key) به صورت Embed شده روی برخی از کنسول‌ها و در فایل آپدیت وجود داشته و هکری به نام madmonkey آنها را به صورت عمومی منتشر کرده. چیزی که مشخص است این کنسول به طور قطع هک شده و بسیاری از هکرهای روی آن به راحتی کار کرده و بازی اجرا کرده‌اند اما هنور روشی عمومی و یا CFW برای استفاده عموم منتشر نشده است.

اگر هنوز هم مشتاق استفاده از این هک و دانستن راه و روش آن هستید می‌توانید از ویدئوی لایوی که هکر Yifanlu در چنل توییچ خودش قرار داده استفاده کنید. فقط خودتان را برای 15 ساعت ویدئو آماده کنید.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 − سیزده =