اخبار بازی

درآمد سرویس PlayStation Now سه برابر Xbox Game Pass است

درآمد سرویس PlayStation Now سه برابر Xbox Game Pass است

وی جی مگ: درآمد سرویس PlayStation Now سه برابر بیشتر از سرویس Xbox Game Pass است. در نگاه اول شاید پرداخت 10 الی 20 دلار به عنوان حق اشتراک ماهانه برای تجربه بازی‌ها به جای خرید آن‌ها با قیمت 60 دلار سود زیاد و چندانی را نصیب ناشران نکند. اما اوضاع کاملا بوده که باعث شده به غیر از سونی و مایکروسافت، کمپانی‌های دیگر مانند Square Enix هم‌ برای ایجاد سرویس‌های اشتراکی خود دست به کار شوند.

به گزارش وی جی مگ، براساس اطلاعات منتشر شده توسط SuperData کاربران سرویس‌های اشتراکی 45 درصد بیشتر از افرادی که بازی‌ها را به صورت سنتی خریداری می‌کنند برای تجربه آن‌ها هزینه می‌کنند. مشترکین سرویس‌های مختلف دو برابر بیشتر برای مواردی هم‌جون آیتم‌های تزئینی، سیزن‌پس و خریدهای درون برنامه‌ای هزینه می‌کنند. به عبارت دیگر هنگامی که شخصی 60 دلار برای بازی پرداخت می‌کند دیگر برای موارد اضافی چندان هزینه زیادی نمی‌کنند.

SuperData هم‌چنین آماری در خصوص محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراکی مربوط به بازی‌های ویدئویی منتشر کرده است. سرویس پرسروصدای Xbox Game Pass با فاصله زیادی نسبت به جایگاه اول، در مکان سوم قرار داشته و تنها 15 درصد از درآمد این بازار را به خود اختصاص می‌دهد. درآمد سرویس PlayStation Now سه برابر بیشتر از Xbox Game Pass بوده و با در اختیار داشتن 52 درصد از سهم بازار در مکان نخست قرار دارد. سرویس‌های اشتراکی مختلف شرکت EA نیز در مجموع 33 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. در انتها لازم به ذکر است سرویس‌های اشتراکی تنها 6 درصد از مجموع درآمد دنیای گیم را شامل می‌شوند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 1 =