اخبار بازی

پایان کار رسمی PlayStation Vita در ژاپن

پایان کار رسمی PlayStation Vita در ژاپن

وی جی مگ: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود شعبه آسیا و ژاپن کمپانی سونی از پایان کار رسمی PlayStation Vita در ژاپن خبر داد.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از وبسایت ژاپنی Playtation مشخص شد تولید و پخش دو مدل باقی مانده از کنسول دستی PlayStation Vita یعنی PCH-2000 ZA11 و PCH-2000 ZA23 به پایان رسید. این کنسول دستی در دسامبر 2011 عرضه شد و در ابتدا با استقبال نسبتا قدرتمندی همراه شد که البته بخشی از آن ناشی از موفقیت PlayStation Portable بود. متاسفانه فروش این کنسول در طول سال‌های پس از انتشار با کاهش قابل توجهی همراه شد. بازی‌های انحصاری، عناوین مستقل، استفاده به عنوان Remote Play برای کنسول PS4، قابلیت بازی میان‌پلتفرمی و خرید میان‌پلتفرمی بین عناوین مشخصی از PS3 و PS4 از جمله امکاناتی بوده که PS Vita در اختیار کاربرانش قرار می‌داد.

پایان کار رسمی PlayStation Vita در ژاپن در حالی صورت گرفته که مدت‌ها پیش شرکت سونی از وقوع آن خبر داده بود. اگرچه این کنسول دستی هرگز نتوانست به موفقیت رقیب مستقیم خود یعنی Nintendo 3DS دست پیدا کند اما هم‌چنان از طریق جمعیت مخاطبین قدرتمندی حمایت می‌شد که از داشتن این کنسول لذت می‌بردند. باید دید آینده این کنسول در اروپا و آمریکا به شکلی دنبال خواهد شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 3 =