اخبار بازی

واکنش Rockstar Games به حواشی اخیر این استودیو

واکنش Rockstar Games به حواشی اخیر این استودیو

وی جی مگ: به دنبال مصاحبه اخیر دن هوسر از استودیو Rockstar که اظهار کرده بود او به همراه جمعی از تیم نویسندگان عنوان Red Dead Redemption 2 در پاره‌ای از اوقات هفته‌ای 100 ساعت مشغول کار روی بازی بودند حواشی فراوانی پیرامون شرایط کاری این استودیو شکل گرفت و جمعی از کارمندان سابق این کمپانی نیز هم‌چون جاب اشتافر از وضعیت سخت کاری خود در گذشته صحبت کردند. اکنون Rockstar Games به حواشی اخیر این استودیو واکنش نشان داده است.

به گزارش وی جی مگ، راب نلسون یکی از مدیران استودیو Rockstar North در صحبت با نشریه The Gaurdian اظهار کرد از ابتدای سال جاری تا انتهای ماه سپتامبر، متوسط ساعت کاری در استودیو Rockstar چیزی بین 42.4 ساعت و 45.8 ساعت در هفته بوده است. این میزان برای ماه جولای به 50.1 ساعت در هفته رسیده در حالی که گزارش ثبت شده از سوی 20 درصد از کارمندان این  کمپانی بیان می‌دارد آن‌ها حدود 60 تا حداکثر 67.1 ساعت در هفته مشغول کار بودند.

سپس Rockstar اجازه داد تا کارمندان این کمپانی درخصوص شرایط کاری استودیو به صورت آزادانه صحبت نمایند. به دنبال این موضوع ویوین لانگدون برنامه‌نویس Rockstar San Diego که به مدت سه سال و نیم در آن مشغول به کار است در توییتر خود گفت که «کسی از من در خواست نکرده تا چنین صحبت‌هایی انجام دهم و این موارد تنها تجربیات شخصی خودم است. تاکنون بیشتر از 50 ساعت در هفته کار نکرده و همین مورد نیز به ندرت اتفاق افتاده است. عموما 2 الی 6 ساعت در هفته به صورت اضافه‌کار فعالیت می‌کردم. حقوق اضافه‌کاری من نیز به صورت 1.5 برابر و به ازای 8 ساعت کار نیز به صورت دو برابر پرداخت می‌شد. در کل دروان فعالیتم در این استودیو نیز یک یا دو بار در آخر هفته‌ها مشغول کار بودم.» لانگدون در انتهای صبحت‌های خود اظهار کرد همواره مدیران Rockstar حامی نیروی کاری خود بوده و برای آن‌ها ارزش و احترام قائل هستند.

وسلی مکیندر دیگر برنامه‌نویس Rockstar Games به حواشی اخیر این استودیو واکنشی مشابه نشان داد و اظهار کرد در طول شش سال فعالیتش در این کمپانی هیچ گاه حتی نزدیک به 100 ساعت هم مجبور به کار نشده است. مکیندر افزود و در هنگام کار روی اولین قسمت از Red Dead Redemption حدود 50 ساعت در هفته کار کرده است. دیگر کارمندان Rockstar Games به حواشی اخیر این استودیو نیز به همین شکل عکس‌العمل نشان داده و صحبت‌های مشابهی را به اشتراک گذاشته و گفتند که در طول چند سال اخیر هیچ کدام از آن‌ها بیشتر از 50 ساعت مجبور به کار نشدند. وضیعت سخت کاری این استودیو نیز مربوط به سال‌های دور بوده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × چهار =