اخبار بازی

انتقاد نویسنده فیلم Star Wars Rogue One از EA

انتقاد نویسنده فیلم Star Wars Rogue One از EA

وی جی مگ: با کنسل شدن پروژه Star Wars که توسط شعبه ونکوور EA ساخته می‌شد باری دیگر توجهات سمت این کمپانی نشانه رفته و اکنون نوبت به نویسنده فیلم Star Wars Rogue One رسیده تا به شدت از EA و کارهای آن انتقاد کند.

به گزارش وی جی مگ، گری ویتا یکی از سازندگان و نویسنده فیلم Star Wars Rogue One به تازگی در گفتگویی با گرگ میلر در رابطه با EA و حواشی کنسل شدن پروژه Project Orca که توسط شعبه ونکوور کمپانی نام‌برده تولید می‌شد صحبت کرده است. ویتا با هر دو صنعت فیلم و بازی آشنا بوده زیرا همان‌طور که گفته شد او نویسنده اصلی فیلم Rogue One بوده و از طرفی دیگر در صنعت ویدئوگیم برای نشریه تعطیل شده ACE فعالیت داشته و هم‌چنین در تاسیس PC Gamer هم مشارکت داشته است. هنگامی که از او در رابطه با اتفاقات اخیر سوال شد ویتا بدون هیچ گونه درنگی پاسخ داد:

«این یک قرارداد 10 ساله بوده که که در سال 2013 امضا شد و تاکنون تنها نیمی از مدت زمان آن گذشته است. فرض کنید من باب ایگر مدیر شرکت Disney هستم و با افراد کمپانی EA تماس می‌گیرم تا اوضاع آن‌ها را بررسی نمایم. تاکنون دو بازی Battlefront عرضه شده که یکی از آن‌ها اصلا بخش داستانی نداشته و هر دو بازی هم در سطح متوسطی قرار داشتند. ناگفته نماند بازی دوم به دلیل حواشی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای یک شرمساری بزرگ محسوب می‌شد که نه تنها به EA بلکه به Disney و برند Star Wars لطمه زد.»

«آن‌ها پروژه دیگری در اختیار داشتند که مانند Uncharted قرار بود یک تجربه خطی داستانی باشد و توسط نویسنده مجموعه مذکور یعنی امی هنیگ ساخته و تولید می‌شد که شاید بهترین طراح روایت داستانی در این صنعت باشد. پروژه‌ای که فوق‌العاده به نظر می‌رسید اما کنسل شد. سپس تمامی منابع آن به شعبه ونکوور EA منتقل شد تا پروژه‌ای بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تر به صورت Open World بسازند. این پروژه هم کنسل شد. پروژه دیگری در کار نبوده و در طول پنج سال ثمره آن‌ها همین بوده است.» ویتا در پایان استفاده EA از لایسنس Star Wars را به شدت نادرست و فاجعه‌بار و مایه شرمساری دانست. زیرا که این مجموعه و حقوق آن در میان سایر IP ها یک گنجینه محسوب می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دوازده − نه =