اخبار بازی

روایت خطی داستان بازی The Outer Worlds

روایت خطی داستان بازی The Outer Worlds

وی جی مگ: به دنبال رونمایی از بازی The Outer Worlds توسط استودیو Obsidian بسیاری امیدوار شدند این اثر نقش‌آفرینی بتواند یک نسخه دنباله شایسته برای مجموعه Fallout باشد. اما برای این منظور باید بتواند در زمینه ارائه انتخاب به پلیر به خوبی عمل کند. در حالی که سازندگان وعده حاضر بودن انتخاب‌های گسترده حتی برای حذف شخصیت‌های مهم را در طول داستان داده‌اند اما توضیحات آن‌ها بیان می‌دارد داستان بازی The Outer Worlds به صورت خطی روایت و دنبال می‌شود.

به گزارش وی جی مگ، به تازگی یکی از دو کارگردان بازی یعنی تیم کین در گفتگو با گیم اینفورمر توضیحاتی در خصوص چگونگی روایت داستان بازی ارائه کرده است. ظاهرا به صورت کلی مخاطبین تجربه کم و بیش یکسانی را تجربه خواهند کرد اما فضای بسیاری برای انتخاب و ایجاد تغییراتی در نقاط عطف داستان ایجاد شده است. «ساختار کلی داستان بازی The Outer Worlds به صورت خطی بوده و می‌توان آن را به فوتبال تشبیه کرد که همگی باید از یک سری نقاط مشخص شده عبور کنند.  همکاری با افراد و چگونگی انجام آن‌ها از جمله مثال‌ها و نقاطی است که پلیر باید از آن‌ها عبور کرده و ما سعی می‌کنیم داستان را براساس آن تنظیم کنیم. سپس به طرح و زمینه کلی می‌نگریم که می‌تواند تغییرات آن براساس انتخاب‌های گیمر  منعکس شود. بنابراین یک نقطه دراماتیک موجود در داستان به یک شیوه مشخص به وقوع نمی‌پیوندد.»

کین در ادامه توضیحاتی پیرامون سیستم اخلاق و انتخاب‌های بازی ارائه کرد که فاصله بسیاری با سیستم انتخاب‌های سنتی بد و خوب دارد. «انتخاب‌های بازی بدین گونه نیست که بتوان بد و خوب را از هم متمایز کرد. در مقابل هر انتخابی یک پیامدی دارد و شما می‌توانید هر موردی که برایتان اهمیت دارد را انتخاب کنید. با این حال فرض کنید یک انتخاب نه چندان جالب و نسبتا ناخوشایند بتواند پیامد بهتری داشته باشد و مثلا جان افرادی بیشتری را نجات دهد. به نظرم نمی‌توان چنین مسائل و مواردی را حساب و کتاب حل کرد.» عنوان مذکور در تاریخی نامشخص در سال 2019 برای Xbox One، PS4 و PC عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 + سه =